کد خبر: 937908
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
همزمان با نامه‌نگاری نهاد‌های دیگر به رهبری برای استثنا شدن از قانون انجام شد
در حالی که نهاد‌ها و افراد مختلف به دنبال کسب اجازه از رهبری برای استثنا شدن از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستند، نهاد‌های زیرمجموعه رهبری خود این قانون را اجرایی کرده‌اند و تاکنون صد‌ها نفر در این مجموعه‌ها به دلیل اجرای این قانون، از کار کنار رفته‌اند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در حالی که نهاد‌ها و افراد مختلف به دنبال کسب اجازه از رهبری برای استثنا شدن از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستند، نهاد‌های زیرمجموعه رهبری خود این قانون را اجرایی کرده‌اند و تاکنون صد‌ها نفر در این مجموعه‌ها به دلیل اجرای این قانون، از کار کنار رفته‌اند.
به گزارش فارس، یکی از طراحان قانون منع به کارگیری بازنشستگان از ترک خدمت صد‌ها نفر از نیرو‌های بازنشسته شاغل در نهاد‌های زیر نظر مقام معظم رهبری در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهاد‌های زیر نظر مقام معظم رهبری به طور کامل اجرا شده است، گفت: صد‌ها نفر از نیرو‌های بازنشسته شاغل در نهاد‌های زیر نظر مقام معظم رهبری همچون کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام، به دنبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ترک خدمت کردند.

وی افزود: همچنین در سازمان صداوسیما ۲۲۰ نفر نیروی بازنشسته وجود داشته که بین آن‌ها تعدادی از مدیران نیز وجود داشتند که از این میان ۲۰ نفر با مجوز به کار خود ادامه دادند و ۲۰۰ نفر دیگر ترک خدمت کردند.
۲۰ نفری هم که با مجوز در سازمان صداوسیما بر سر کار باقی مانده‌اند از ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به تدریج از گردونه سازمان مدیریتی خارج می‌شوند.
قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین قانون منع به کارگیری بازنشستگان در آستان قدس و دیگر آستان‌های مقدس اجرا می‌شود و به دنبال اجرای این قانون ۲۷۰ نفر از نیرو‌های بازنشسته شاغل در آستان قدس رضوی ترک خدمت کردند.

گلایه رهبری از میزان مراجعات به ایشان

از طرفی پیش از این میزان مراجعات به رهبری برای کسب مجوز و استثنا شدن، آن قدر بالا رفت که ایشان علنی و صریح نسبت به این وضعیت گلایه کردند و خواستار تغییر در قانون شدند تا دیگر به ایشان مراجعه نشود: «اینجا به فکر ولایت فقیه می‌افتند که بالاخره ولی‌فقیه اجازه بدهد. می‌آیند از ما سؤال می‌کنند، ما هم مواردی را، بنده این‌هایی را که [نسبت به آنها]می‌آیند سؤال می‌کنند که نمی‌شناسم، مگر بعضی معدودشان را، ممکن است دو نفر، سه نفرشان را بشناسیم، معدودی از آن‌ها را می‌شناسیم، آن‌هایی را هم که نمی‌شناسیم، اگر به آن مدیر اعتماد داشته باشیم قبول می‌کنیم. مسئله این است وَالّا اصل این قانون، قانون خوبی است، باید هم اجرا بشود و بهترش هم همین است که خود نمایندگان محترم مجلس قانون را جوری ترتیب بدهند و اصلاح کنند که دیگر این اشکالات پیش نیاید، مجبور نشوند که به اجازه رهبری متوسل بشوند.»

جزئیات جلسه مرکز پژوهش‌ها برای اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان

زهرا سعیدی عضو فراکسیون جوانان مجلس در خصوص جلسه مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: بعد از فرمایشات رهبر انقلاب و دغدغه‌ای که ایشان درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مطرح کردند، رئیس مجلس مقرر کردند کارگروهی در مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شود.

وی ادامه داد: این کارگروه دیروز با حضور کارشناسان، برخی دستگاه‌های ذیربط و طراحان طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس اولین جلسه خود را برگزار کرد و نمایندگانی از دیوان محاسبات، شورای نگهبان، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان بازرسی کل کشور، نمایندگانی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری، کارشناسان و صاحبنظران و برخی نمایندگان مجلس از جمله طراحان طرح و بنده در آن حضور داشتند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که گفته بودند اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در روند فعالیتشان خلأ‌هایی را به‌وجود می‌آورد، از جمله وزارت ورزش، در این جلسه حضور داشتند.
وی با تأکید بر اینکه قرار نیست این کارگروه، دامنه شمول این قانون را محدود کند، گفت: جمع بندی جلسه دیروز این بود که تدبیری اندیشیده شود که برخی افراد معدود که اولاً خاص و بدون جایگزین هستند و دوماً جوانی و نشاط لازم برای اجرای مسئولیت را دارند، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

سعیدی تصریح کرد: اینکه شاخصه‌های شناسایی این معدود افراد چگونه باید باشد تا گرفتار تصمیمات سلیقه‌ای نشود، قرار است در جلسات بعدی کارگروه مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار بگیرد. تعداد این افراد قطعاً بسیار محدود و انگشت‌شمار خواهد بود. وی با تأکید بر اینکه اجرای چنین قانون مهمی طبیعی بود منجر به سروصدا و اعتراض شود، گفت: واکنش‌هایی که به اجرای این قانون به‌وجود آمد، نشان دهنده اهمیت آن بود و معتقدم برداشت‌ها و قرائت‌های متفاوتی که مشمولان این قانون دارند منجر به ایجاد برخی حواشی شد.
وی در پایان با اشاره به اهمیت این قانون گفت: اجرای این قانون از چنان اهمیتی برخوردار بود که حتی در نهاد‌های تحت نظر رهبری از جمله بنیاد مستضعفان اجرا و منجر به رفتن ۳۰۰ نفر از مدیران بازنشسته بنیاد شد.
سعیدی گفت: این قانون از نیاز‌های مهم و ضروری کشور بود و رهبر انقلاب نیز بار‌ها در سخنان خود به لزوم استفاده از نیرو‌های جوان و تازه نفس در سطوح مدیریتی کشور اشاره و تأکید کرده بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار