کد خبر: 937939
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
رئیس هیئت ملی مذاکرات صلح یمن با اشاره به اینکه توجیهی برای حضور نیرو‌های خارجی در کشورش وجود ندارد، گفت که بخش‌هایی از یمن در اشغال انگلیس، عربستان و امارات است.
رئیس هیئت ملی مذاکرات صلح یمن با اشاره به اینکه توجیهی برای حضور نیرو‌های خارجی در کشورش وجود ندارد، گفت که بخش‌هایی از یمن در اشغال انگلیس، عربستان و امارات است.
به گزارش فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات صلح که در «استکهلم» در حال برگزاری است، با اشاره به استمرار مناقشات روی برگه برای حل و فصل سیاسی بحران یمن تأکید کرد که این هیئت تا به این لحظه به این یقین نرسیده که از صلح در کشورش حمایت حقیقی می‌شود. وی سه شنبه شب (۱۱ دسامبر) در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» اظهار داشت: هیئت ملی مذاکره‌کننده با تمام برگه‌هایش برای تحقق امری ملموس به منظور حل و فصل رنج ملت یمن، حاضر بود. عبدالسلام درباره پرونده اسرا گفت که کمیته اسرا از همان آغاز مذاکرات در آمادگی کامل بود، اما پرونده‌های هیئت طرف مقابل دارای نقص‌های زیادی بود. توافقنامه تبادل اسرا، تمامی اسرا حتی اسرای موجود در زندان‌های سعودی و اماراتی را شامل می‌شود و اصل توافق مذکور، بر این اساس بود که همه اسرای یک طرف در مقابل همه اسرای طرف مقابل آزاد شوند. ما اسامی اسرای در بند طرف مقابل را با تمام جزئیات و اینکه هر کدام در چه زندانی است، در دست داریم. وی درباره پیشنهادات سازمان ملل درباره اوضاع در استان «الحدیده» گفت: طرف مقابل به الحدیده تجاوز کرده است؛ لذا باید به ویژگی‌های انسانی این استان کاملاً آگاه باشد و هیئت ملی تمام توجیه‌های آن‌ها را رد کرده است. رئیس هیئت مذاکره‌کننده یمنی درباره حضور نیرو‌های خارجی در یمن نیز هشدار داد و گفت: حضور نیرو‌های خارجی در یمن مخالف قانون اساسی یمن و قطعنامه‌های شورای امنیت است. تا زمانی که ما به دنبال ایجاد راهکاری سیاسی در کشور هستیم، حضور نیرو‌های خارجی در یمن هیچ توجیهی ندارد. مناطق اشغال‌شده یمن تحت سیطره و کنترل بریتانیا، عربستان سعودی و امارات است نه دولتی که آن را دولت قانونی یمن می‌نامند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار