کد خبر: 937965
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
صحبت‌ها درباره استیضاح ترامپ رئیس‌جمهور امریکا از هر موقع دیگری جدی‌تر است. حتی خود ترامپ هم استیضاح شدنش را جدی می‌داند.
صحبت‌ها درباره استیضاح ترامپ رئیس‌جمهور امریکا از هر موقع دیگری جدی‌تر است. حتی خود ترامپ هم استیضاح شدنش را جدی می‌داند. همین که او گفته «نگران استیضاح نیستم» نشانه خوبی از جدی بودن استیضاح در فضای جدید کنگره‌ای است که تا یک ماه دیگر، دموکرات‌ها اکثریت آن را در دست می‌گیرند. به همین دلیل، ترامپ دیروز برای دومین بار طی ماه‌های اخیر تهدید کرد که اگر استیضاحش کنند، در امریکا شورش می‌شود.
صحبت‌ها درباره استیضاح ترامپ، به قبل از رئیس‌جمهور شدن او برمی‌گردد؛ زمانی که نیویورک‌تایمز نوشت که مناسبات تجاری غیرمعمول ترامپ نقض قانون اساسی امریکاست. اما بحث‌ها درباره استیضاح ترامپ، به تحولات سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد، زمانی که الیزابت وارن، دیک دوربین و چند سناتور دموکرات دیگر، لایحه‌ای را ارائه کردند که رئیس‌جمهور امریکا را موظف می‌کرد از اقداماتی که او را در معرض استیضاح قرار می‌دهد، خودداری کند. حالا بحث‌ها درباره احتمال استیضاح ترامپ بیش از هر موقع دیگری شنیده می‌شود، به خصوص با گزارش اخیر دادستان‌های امریکا که گفتند ترامپ به مایکل کوهن دستور داده پول‌هایی را به عنوان حق‌السکوت به دو زنی که با ترامپ رابطه جنسی داشتند پرداخت کند و پرداخت این پول‌ها ناقض قوانین مربوط به پول‌های پرداختی برای کمپین ریاست جمهوری است. دموکرات‌ها گفته‌اند که چنین نقض قوانینی در سطح یک «اتهام موجه» برای استیضاح است. رئیس‌جمهور امریکا دیروز با اعلام اینکه بابت احتمال استیضاح شدن نگرانی ندارد، مدعی شد پول‌هایی که پیش از انتخابات ۲۰۱۶ توسط مایکل کوهن، وکیل شخصی سابقش به دو زن پرداخت شده نقض‌کننده قوانین مالی کمپین انتخابات نبوده است.
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری رویترز از محل «دفتر بیضی» در کاخ سفید گفت: این خیلی سخت است کسی را که هیچ کار اشتباهی انجام نداده و بزرگ‌ترین اقتصاد را در تاریخ کشورمان به وجود آورده، استیضاح کنند. من از این بابت نگران نیستم من فکر می‌کنم اگر چنین اتفاقی بیفتد مردم شورش خواهند کرد. ترامپ درباره ارزیابی‌های دادستان‌ها درباره تعاملات تجاری و مالی برخی از کارمندان او با روس‌ها در قبل و در جریان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ گفت: این موضوعاتی که شما درباره‌اش صبحت می‌کنید مهمل هستند. ترامپ در ادامه مسئله را متوجه رقیب انتخاباتی سابقش یعنی هیلاری کلینتون کرد و گفت: من می‌توانم تنها به شما این را بگویم که هیلاری کلینتون و شوهرش پول گرفتند؛ او خودش پول گرفت، او پول پرداخت کرد، چرا کسی درباره آن صبحت نمی‌کند؟ رئیس‌جمهور امریکا اظهار داشت که می‌تواند با دموکرات‌ها در کنگره همکاری کند، اما اگر قرار باشد که آن‌ها شروع به صدور اظهاریه و پیگیری تحقیقات علیه وی کنند، این اتفاق نخواهد افتاد. او گفت: ما وارد یکی از این دو مسیر خواهیم شد؛ یا کمپین را آغاز می‌کنیم و آن‌ها (دموکرات‌ها) شروع به اذیت و آزار رئیس‌جمهور می‌کنند یا اینکه حجم قابل‌توجهی قوانین در طی همکاری با یکدیگر تصویب خواهیم کرد. هیچ راه سومی در کار نیست. ترامپ تأکید کرد: دو سال است که آن‌ها به دنبال مسئله تبانی [با روسیه]هستند؛ هیچ گونه تبانی وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار