کد خبر: 938011
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تا زمانی که آرمان‌های انقلاب اسلامی پا برجا بوده و انقلاب در مسیر اولیه خود حرکت می‌کند، مردم سختی‌ها را تحمل کرده و از نظام در برابر توطئه‌های آمریکا پشتیبانی می‌کنند.
 
 

جوان آنلاین: محسن رهامی درباره دلایل شکست آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران پس از اعمال تحریم‌ها اظهار کرد: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده است تا انقلاب را دچار مشکل کند و هنوز هم برنامه‌های آمریکا تمام نشده است و آن‌ها تلاش دارند تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل و قدرتمند اسلامی به اهداف خود نرسد. اقدمات و توطئه‌های آمریکا تا به امروز ادامه پیدا کرده است و در آینده هم ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: شکست آمریکا در این طرح به دلایل مختلفی بر می‌گردد. یک دلیل آن است که اکثریت مردم ایران و منطقه، از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند. آرمان‌هایی از نظیر عدالت‌خواهی، اسلام خواهی و حمایت از مستضعفان و مظلومان آرمان‌هایی است که در تکمیل آرمان‌های انبیاء بوده و جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق آنهاست. مردم به خاطر این آرمان‌ها فداکاری کرده و فشار‌ها را تحمل می‌کنند. تا وقتی که این آرمان‌ها پا برجا باشد، وحدت مردم حول این آرمان‌ها وجود دارد.

عواملی که موجب شکست توطئه‌های دشمن می‌شود، می‌تواند آسیب ببیند
این فعال سیاسی همچنین با بیان این که وحدت و انسجام ملی یکی دیگر از دلایل شکست آمریکا است، خاطر نشان کرد: این وحدت و انسجام از اول انقلاب وجود داشته است و تا وقتی انقلاب در مسیر اولیه خود حرکت می‌کند، مردم از نظام انقلاب دفاع می‌کنند. پس از تمام کارشکنی‌های که در ۴۰ سال گذشته علیه کشور ما انجام شده است، همچنان مردم در صحنه‌های انقلاب مثل انتخابات حضور پرشوری داشته و حمایت خود را از نظام اعلام می‌کنند. همین اتحاد و انسجام به آمریکا این اجازه را نداده است تا در صفوف مردم شکاف ایجاد کند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه‌ها، یادآور: مردم ایران، مردمی فرهیخته و با سابقه طولانی فرهنگی هستند و چنین مردمی به راحتی تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگرفته و از مسیر خود دست بر نمی‌دارند.

وی با اشاره به توانایی‌های سیاسی ــ نظامی کشورمان، بیان کرد: ایران به عنوان یک دولت قدرتمند در منطقه ایفای نقش می‌کند و آمریکا هم متوجه شده است که هزینه مقابله نظامی با ایران برای آن‌ها چقدر زیاد است. افزایش توانایی نظامی ایران موجب شده است که آمریکا به دنبال اقدام نظامی علیه کشورمان نباشد، زیرا آن‌ها متوجه شده‌اند که ایران مانند طالبان، القلعده یا صدام نیست که با حمله نظامی شکست بخورد.

وحدت اقوام و مذاهب در کشور مرتب رصد و تقویت شود. اهل سنت با اینکه از نظام حمایت می‌کنند، اما گلایه‌هایی هم دارند

رهامی در ادامه، خاطر نشان کرد: عواملی که موجب شکست توطئه‌های دشمن می‌شود، می‌تواند آسیب ببیند. آرمان عدالت‌خواهی می‌تواند با عملکرد مسئولان آسیب ببیند. مسائلی مثل فساد، رانت و پولشویی می‌تواند به آرمان عدالتخواهی ضربه بزند یا اگر مردم به این نتیجه برسند که کارگزاران نظام به فکر عدالت نیستند، این آرمان آسیب می‌بیند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: باید وحدت اقوام و مذاهب در کشور مرتب رصد و تقویت شود و حاکمیت نشان دهد میان اقوام و مذاهب برای دادن فرصت‌های شغلی، مدیریتی، سیاسی و اجتماعی تفاوتی قائل نیست. مردم کردستان و سیستان‌وبلوچستان با این که از نظام حمایت می‌کنند، اما گلایه‌هایی هم دارند که چرا از میان اهل سنت یا کرد‌ها کسی به وزارت یا استانداری انتخاب نمی‌شود؟ از سویی باید فضایی آزاد در رسانه‌ها و دانشگاه‌ها ایجاد و اجازه نقد سیاست‌ها داده شود. هر چه فضا برای بیان آزادانه مطالب و نقد‌ها فراهم باشد، بقای نظام بیشتر تضمین می‌شود.

ارتقای توان دفاعی کشور جای تقدیر دارد، اما برد موشک‌ها فقط بخشی از توانایی کشور را افزایش می‌دهد. توجه به عدالت اقتصادی، تامین معیشت مردم، حل مشکلات اقتصادی و کسب رضایت مردم، توانایی دفاعی ما را تکمیل می‌کند
این استاد دانشگاه همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در ارتقای توان دفاعی خود بسیار خوب عمل کرده و تحت فشار‌های آمریکا حاضر نشده است از افزایش توان دفاعی خود دست بردارد و این مساله جای تقدیر دارد، اما برد موشک‌ها فقط بخشی از توانایی کشور را افزایش می‌دهد. کشور شوروی قویترین موشک‌ها را داشت، اما موشک‌های برد بلند مانع فروپاشی شوروی نشد. آن چه که می‌تواند توانایی دفاعی ما را تکمیل کند، توجه به عدالت اقتصادی، تامین معیشت مردم، حل مشکلات اقتصادی و کسب رضایت مردم است.

رهامی در پایان گفت: ما باید توانایی خود را در سطح بین‌المللی افزایش دهیم که البته این عمل در دولت روحانی انجام شد و ما از پیوند‌های جهانی بهره بردیم. به گونه‌ای که پس از خروج آمریکا از بر جام، این آمریکا بود که در شورای امنیت تنها ماند. بخشی از این موفقیت به توانایی سرداران صلح ما باز می‌گردد. پیوستن به لوایحی مثل مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و FATF می‌تواند کشور ما را تابع قواعد بین‌المللی نشان داده و موجب شود تعاملات ما با نظام بین‌الملل افزایش یابد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار