کد خبر: 938335
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
گفت‌وگوی «جوان آنلاین» با مدیر روابط‌عمومی نهاد کتابخانه‌ها درباره فوت رئیس کتابخانه مرکزی همدان در اثر اشتباه پزشکی
روز گذشته خبر تلخ مرگ یک مادر در حین زایمان و در اثر تزریق دارویی اشتباهی منتشر شد و افکار عمومی را متاثر کرد. سیده منصوره حسینی شعار، رئیس کتابخانه مرکزی همدان در هنگام زایمان در بیمارستان بوعلی و در اثر اشتباه پزشکی جان خود را از دست داد. حالا دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها، دادستان همدان و رئیس بیمارستان بوعلی همدان عزم خود را جزم کرده‌اند تا این موضوع را پیگیری کنند و مانع از تکرار حوادث این‌چنینی شوند.
سرویس اجتماعی جوان آنلاین - مهسا گربندی: روز گذشته خبر تلخ مرگ یک مادر در حین زایمان و در اثر تزریق دارویی اشتباهی منتشر شد و افکار عمومی را متاثر کرد. سیده منصوره حسینی شعار، رئیس کتابخانه مرکزی همدان در هنگام زایمان در بیمارستان بوعلی و در اثر اشتباه پزشکی جان خود را از دست داد. حالا دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها، دادستان همدان و رئیس بیمارستان بوعلی همدان عزم خود را جزم کرده‌اند تا این موضوع را پیگیری کنند و مانع از تکرار حوادث این‌چنینی شوند.

محمدهادی ناصری طاهری، مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌ها درباره جزئیات اشتباه پزشکی که منجر به فوت رئیس کتابخانه مرکزی همدان در اثر اشتباه پزشکی شد به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «روز چهارشنبه خانم حسینی‌شعار که برای زایمان به بیمارستان بوعلی همدان مراجعه می‌کنند، اما متاسفانه در اثر اشتباه پزشکی جان خود را از دست می‌دهند. حالی که همراهان خانم حسینی‌شعار به متصدیان درمان اعلام می‌کنند که ایشان به دارویی حساسیت دارند، اما متصدیان پس از تماس با پزشک و بدون توجه به تذکر همراهان بیمار، دارو را تزریق می‌کنند و متأسفانه همین مسئله موجب به کما رفتن و در نهایت فوت همکارمان می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «آقای دکتر یاوری‌کیا، رئیس بیمارستان بوعلی همدان نیز اعلام کرده‌اند که اظهارنظر قطعی را به بعد از نظر پزشکی قانونی موکول می‌کنند. اما گفته‌اند که بیمار حساسیت دارویی داشته و این موضوع در پرونده ایشان و موقع پذیرش نوشته شده بود. ظاهرا تیم پرستاری نیز این موضوع را با پزشک در میان می‌گذارند، اما پزشک اصرار بر تزریق این دارو داشته است.»

مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌ها به اقدام به‌هنگام دادستان همدان اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: «روز پنج‌شنبه دادستان همدان وارد عمل شده و همچنان درحال بررسی و پیگیری پرونده است.»

ناصری طاهری به نامه دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها خطاب به وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به فوت خانم حسینی شعار اشاره می‌کند و می‌گوید: «یکی دیگر از اقدامات به‌هنگام در این زمینه نامه دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها بود که بازتاب گسترده‌ای داشت و امروز نیز در جمع کتابداران استانداران ایلام تاکید کردند که این ماجرا را پیگیری خواهند کرد تا از تکرار مسائل مشابه آن جلوگیری شود.»

مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌ها تصریح می‌کند: «پیگیری‌ها را ادامه می‌دهیم تا شاهد اقدام جدی و مناسب از سوی وزارت بهداشت باشیم و منتظر می‌مانیم تا وزیر بهداشت در این زمینه پاسخ مناسبی دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار