کد خبر: 938377
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
حمله خونین تروریست‌ها به مرزبانان در آن‌سوی مرز
خلأ امنیتی در نزدیکی مرز‌های پاکستان با ایران، سرانجام برای پاکستان هم مشکل‌ساز شد و یک یگان گشتی این کشور جمعه شب در حوالی مرز مشترک با ایران مورد حمله قرار گرفت که شش کشته و ۱۴ زخمی بر جای گذاشته است.
خلأ امنیتی در نزدیکی مرز‌های پاکستان با ایران، سرانجام برای پاکستان هم مشکل‌ساز شد و یک یگان گشتی این کشور جمعه شب در حوالی مرز مشترک با ایران مورد حمله قرار گرفت که شش کشته و ۱۴ زخمی بر جای گذاشته است. اسلام‌آباد در واکنش به این رویداد، سفیر ایران را احضار کرده و خواستار هماهنگی مؤثرتر در تأمین امنیت مرز مشترک دو کشور برای جلوگیری از تکرار وقایع مشابه در آینده شده است.
چندسالی است که اقدامات تروریستی در مرز با پاکستان، امنیت مرز‌های ایران را به چالش کشیده است. از حملات گاه به گاه گروهک تروریستی جیش العدل گرفته تا گروگانگیری اخیر ۱۲ مرزبان ایرانی در مرز پاکستان، همگی واکنش اعتراضی ایران به وضعیت نامطلوب امنیتی در مرز‌های پاکستان را به دنبال داشته است. اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ بود که در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان ۱۰ تن از مرزبانان پاسگاه «میل ۱۰۰» از گروهان «چاهندو» منطقه میرجاوه سیستان و بلوچستان حین گشت‌زنی به شهادت رسیدند. در تازه‌ترین موضع‌گیری، بعد از گروگانگیری ۱۲ مرزبان ایرانی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفته بود که پاکستان در مناطق مرزی با ایران «خلأ امنیتی» دارد. فضلی گفته که ایران می‌تواند در آن سوی مرز‌ها هم حضور نظامی داشته باشد، اما تأکید کرده که ایران «به احترام» پاکستان چنین سیاستی ندارد.
حالا، به فاصله دو ماه از گروگانگیری مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان، به نظر می‌رسد خلأ امنیتی که ایران از آن صحبت می‌کند، گریبان اسلام‌آباد را هم گرفته است. وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه اعلام کرد که یک یگان گشتی این کشور جمعه شب در حوالی مرز مشترک با ایران مورد حمله قرار گرفته که شش کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشته است. هنوز ماهیت گروه تروریستی اقدام کننده مشخص نیست و پاکستانی‌ها هم اطلاعاتی در این باره منتشر نکرده‌اند، ولی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای از ایران خواسته علیه گروه تروریستی مسئول این حمله در داخل مرز خود دست به عملیات تهاجمی بزند. دیروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد به وزارت خارجه این کشور احضار شد و «محمد فیصل» سخنگوی دفتر امور خارجه پاکستان هم گفت که از دولت ایران خواسته شده نسبت به عملیات مؤثر علیه گروه تروریستی که مسئول این حمله در مرز (ایران) بوده، اقدام نماید. در بیانیه وزارت خارجه پاکستان بر هماهنگی مؤثرتر در تأمین امنیت مرز مشترک دو کشور برای جلوگیری از تکرار وقایع مشابه در آینده تأکید شده است. «عمران خان» رئیس جمهور پاکستان هم که خواستار گرم شدن مناسبات با ایران شده، در پیامی گفت: اقدامات ناجوانمردانه دشمنان پاکستان نمی‌تواند در عزم و اراده نیرو‌های امنیتی کشور در جنگ علیه تروریسم خللی وارد کند و عوامل تروریستی این حادثه تعقیب شده و به زودی به اشد مجازات می‌رسند. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه طی یک بیانیه رسمی با دولت و مردم پاکستان و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده و از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه اقدام مشترک علیه «پدیده شوم تروریسم به هر شکل و نوع آن» در منطقه خبر داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار