کد خبر: 939601
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
مدير عامل بنياد نخبگان سعيدي دانشگاه كاشان خبر داد
مدير عامل بنياد نخبگان سعيدي دانشگاه كاشان از برگزاري نخستين رويداد كارآفريني و فناوري شهر خوب، "سومين همايش بنياد نخبگان سعيدي" اسفندماه سالجاري در اين دانشگاه خبر داد.

مهندس محسن فخري در جلسه شوراي برنامه ريزي و سياستگذاري سومين همايش بنياد نخبگان سعيدي كه به رياست دكتر زراعت و با حضور اعضا و نمايندگان دستگاههاي اجرايي برگزار شد، به تببين اهداف و فعاليتهاي بنياد نخبگان سعيدي پرداخت.

وي مشاركت مادي و معنوي خيرين در پيشبرد اهداف پژوهشي و فناوري را علاوه بر حضور خيرين در حوزه تامين زيرساختها، فرصتي مضاعف براي مديريت شهري دانست .

عضو ستاد توسعه دانشگاه كاشان افزود: دانشگاه كاشان در صدد است با همكاري ساير دستگاههاي اجرايي شهرستان، سومين همايش بنياد نخبگان سعيدي را در سطح ملي و با رويكرد نقش آفريني بيشتر در حل چالشهاي مديريت شهري در اسفندماه سالجاري بصورت استارتاپ برگزار نمايد.

وي برگزاري اين رويداد را در راستاي راهبردهاي دانشگاه كاشان در تحقق دانشگاههاي كارآفرين و جامعه محور برشمرد و خاطر نشان كرد: شناسايي و حمايت خيرين و سرمايه گذاران از تيم هاي نوپاي كسب وكار مرتبط با مسايل شهري از اهداف برگزاري اين رويداد است .

رييس دانشگاه كاشان نيز در اين جلسه به تشريح جايگاه دانشگاهها در توسعه هدفمند جامعه و ماموريت هاي جديد دانشگاه ها در تحقق اقتصاد دانش بنيان اشاره كرد.

دكتر عباس زراعت به كسب موفقيت هاي دانشگاه كاشان در نظام هاي رتبه بندي بين المللي اشاره كرد و افزود: دانشگاه كاشان در سال جاري در نظام رتبه بندي تايمز و لايدن رتبه نخست، در نظام گرين متريك دوم و در آي اس سي جزء 10 دانشگاه برتر كشور قرار گرفت.

وي با اشاره به اينكه اين شاخص ها ملاك موفقيت دانشگاه ها نيست، خاطر نشان كرد: عليرغم كسب اين رتبه ها، دانشگاه وقتي موثر و كارآمد است كه جامعه محور و بتواند مسايل جامعه پيرامون خود را حل نمايد..

دكتر زراعت از جمله شاخص هاي دانشگاه جامعه محور را توليد رفاه ملي عنوان كرد و افزود: اگر دانشگاه كاشان توانست درصدي از آسيب هاي اجتماعي، بيكاري و رشد طلاق منطقه را كاهش دهد و جلو تعطيلي كارخانجات را بگيرد اين موارد از شاخص هاي توسعه دانشگاه جامعه دانش بنيان خواهد بود.
وی، حركت از سوي اقتصاد نفتي به سوي اقتصاد دانش بنيان را رسالت تمامي مديران بر شمرد.

مهندس اسدي مشاور كسب و كارهاي نوپا نیز با اشاره به سهم ايران در بازار جهاني فناوري اطلاعات، ضرورت ارتقاي فرهنگ كارآفريني خلاق از طريق فناوري هاي ديجيتال را براي حل مشكلات جامعه مهم شمرد و خاطر نشان كرد: آينده پژوهي و برنامه ريزي هوشمندانه و مبتني بر فناوري از وظايف مديريت دانشگاهي ماست.

دبير اين رويداد همچنين، پژوهش با رويكرد بازار را مهم دانست و پيشنهاد كرد: مركز شكوفايي صنايع فرهنگي شهر خلاق كاشان همزمان با اين رويداد و با حضور تيم هاي برنده اين رويداد راه اندازي شود.

مديران و مسئولين حاضر در جلسه از فرمانداري ، شهرداري، دانشگاه علوم پزشكي، آموزش و پرورش ، آبفا ، صنعت معدن و تجارت، ميراث فرهنگي و گردشگري در ادامه نقطه نظرات و پيشنهادات خود در برگزاري هرچه مناسب تر اين رويداد را اعلام نمودند.

گفتني است سومين همايش بنياد نخبگان سعيدي در دو بخش آزاد و دانش آموزي از هشتم تا دهم اسفند ماه جاري در دانشگاه كاشان برگزار خواهد گرديد. مخاطبين مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به آدرس اينترنتي www.kashanidea.ir مراجعه كنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار