کد خبر: 939753
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
آیت‌الله نوری همدانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری یک‌روزه به قم با آیات‌عظام نوری همدانی، صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی دیدار و گفت: وگو کرد.
آیت‌الله نوری همدانی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی مردم و انتقاد از گرانی‌های بی منطق در کشور، علت این گرانی‌ها را نبود نظارت بر قیمت‌ها دانست.
به گزارش رسا، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی وضعیت اقتصادی مردم و کشور را نگران‌کننده توصیف کرد و خواستار چاره‌اندیشی سریع مسئولان در این زمینه شد. وی با تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات مردم افزود: شما برای رفع مشکلات زحمت می‌کشید، اما وضعیت فعلی اقتصاد و گرانی‌ها مردم را آزار می‌دهد و آنان را دچار مشکل کرده است و مسئولان تا می‌توانند باید به مردم خدمت و مشکلات آنان را برطرف کنند.
آیت‌الله نوری همدانی خواستار اصلاح نظام بانکی شد و اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور و مردم بانک‌ها هستند، بانک‌ها نباید بنگاه‌داری و تجارت کنند بلکه باید پول‌ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند و نظارت کنند تا چرخه تولید حرکت کند.
وی در بخش دیگری سخنان خود با انتقاد از گرانی‌های بی منطق در کشور، بر تقویت نظارت دولت و دستگاه‌های نظارتی برای کنترل قیمت‌ها تأکید کرد و ادامه داد: چطور ارز گران می‌شود اجناس به‌تبع آن گران می‌شود ولی وقتی قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند در قیمت اجناس تغییری ایجاد نمی‌شود؟ علت این است که اشراف و نظارت نیست و هرکس به طور دلخواه قیمت می‌گذارد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین بر لزوم شکرگزاری و قدردانی نعمت انقلاب و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کرد و ابراز داشت: خدمت به مردم توفیقی است که مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید قدر آن را بدانند.
همچنین آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار اظهار داشت‌: به نظر من سران احزاب و گروه‌های سیاسی از اوضاع کشور و گرفتاری‌های مردم بی اطلاع هستند وگرنه انقدر به مسائل حاشیه‌ای و فرعی نمی‌پرداختند.
وی ادامه داد: از طرفی متاسفانه برخی از کسبه ملاحظه مردم به خصوص طبقات ضعیف را نمی‌کنند و تا آنجا که بتوانند گران فروشی می‌کنند که باید توجه کنند که ملاحظه مردم بنمایند و این قدر به طبقات مختلف جامعه فشار وارد نکنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
یک کاری کنید
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
دقیقا ..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار