کد خبر: 940522
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
«امید اسدبیگی»، مدیرعامل پیشین نیشکر هفت‌تپه در اوج اعتراض کارگران این کارخانه علیه خصوصی‌سازی گفت: «نباید به آنور آب متکی باشیم و باید زیر سایه نظام دست‌به‌دست هم دهیم.» یکی دیگر از دم‌خروس‌های رانت ۱۸ میلیاردی دولت که مبلغ اتهام وی در دادگاه متهمان فساد اقتصادی فاش شد، کاشف به عمل آمد که مالک نیشکر هفت‌تپه که از قضا مورد حمایت جدی رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز بوده برای دریافت میلیون‌ها دلار سند‌سازی صوری کرده است. وی با دریافت ۹۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۴۰ دلار ارز دولتی، ۳۵۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان سود حاصل از فروش این دلار‌ها را در بازار آزاد به جیب می‌زند و طی دو چک هفت و ۱۰ میلیاردی سهم ۳۰ درصدی «قربانعلی فرخزاد» را پرداخت می‌کند که در نهایت هم با سهم ۷۰ درصدی خود از این سود متواری می‌شود!
نيره ساری
یکی از جلوه‌های مثبت برگزاری دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی، بیرون زدن دم‌خروس رانت‌های میلیاردی دولت است که یکی پس از دیگری فاش می‌شود. هر چند که این دادگاه‌ها به دانه‌درشت‌هایی که مردم توقع دارند ختم نشده است، اما کم‌کم تکلیف بیش از صد‌ها هزار میلیارد تومان غارت بیت‌المال مشخص می‌شود. دو روز پیش هم کاشف به عمل آمد، امید اسدبیگی مدیرعامل پیشین نیشکر هفت‌تپه هم ۹۸ میلیون دلار ارز دولتی گرفته است و با سود ۳۵۰ میلیارد تومانی حاصله از فروش آن در بازار آزاد فرار کرده است.
این موارد از چشم مردم هم دور نمانده است و واکنش‌هایی را در فضای مجازی در پی داشته است. دادگاه دو روز پیش متهمان اقتصادی به پرونده قربانعلی فرخزاد پرداخت که البته پای یکی از مدیران حراست سابق بانک‌مرکزی هم به همراه دو پسرش در این پرونده باز شد. ۴۴۶میلیون و ۵هزار و ۳۳۲دلار ارز دولتی سهم دریافتی متهم ردیف اول این پرونده بود که حتی با یک ریال آن هم خریدی نداشته و با فروش این ارز‌ها در بازار آزاد اقدام به خرید شرکت و کارخانه کرده است. نکته جالب اینجاست طبق آنچه نماینده دادستان از متن کیفرخواست قرائت کرد، افراد دیگری هم هستند که با دریافت ارز‌های دولتی میلیارد‌ها پول به جیب زدند، یکی از این افراد امید اسدبیگی است.
طبق اظهارات نماینده دادستان «فرخزاد» با همکاری امید اسدبیگی در تیرماه از بانک اقتصادنوین مبلغ ۹۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۴۰ دلار ارز دولتی دریافت کرده، بدون اینکه اقدام به واردات کالایی کرده باشند. فرخزاد با همکاری امید اسدبیگی اقدام به دریافت این مبالغ کرده و به اسدبیگی وکالت می‌دهد که کارت بازرگانی را در اختیار او قرار دهد. اسدبیگی هم با تهیه پروفرم صوری اقدام به واردات نوشابه و‌ام‌دی‌اف می‌کند و ارز دولتی دریافتی را به حساب فرخزاد واریز می‌کند که ارز‌های دولتی در بازار آزاد فروخته‌شده و اسدبیگی سهم قربانعلی فرخزاد را پرداخت می‌کند.
طبق آنچه نماینده دادستان گفت: فرخزاد اعلام کرد که اسدبیگی مبلغی بین هفت تا ۱۰ میلیارد را طی دو مرحله چک به وی پرداخت کرده است که سود حاصل از فروش ارز دولتی ۳۵۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان بوده که فرخزاد ۳۰ درصد آن را دریافت کرده و ۷۰ درصد آن در اختیار اسدبیگی است.
امید اسدبیگی، مدیرعامل پیشین نیشکر هفت‌تپه در اوج اعتراض کارگران این کارخانه علیه خصوصی‌سازی گفت: «نباید به آنور آب متکی باشیم و باید زیر سایه نظام دست‌به‌دست هم دهیم»، اما امروز با همان ارز‌های دولتی متواری است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
1
2
متاسفم برای این دولت
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
2
بکجا چنین شتابان !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
5
واقعا جالب هستش چگونه ارض دولتی گرفتندآیا دریافت این همه عرض به صورت یکجا درست بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
2
فعلا که این مملکت شده بهشت دزدها.با انسانهای فاسدی طرف هستیم که غارت سرمایه های مملکت و خندیدن به ریش مردم رو زرنگی و عرضه میدونن.وای به حال ما.جالبه به خودمون مسلمان شیعه هم میگیم.
ت
|
United States of America
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
2
ایشون خواهرزاده ی آقای جهانگیری اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
از زمانی که اینها وارد شرکت نیشکر هفت تپه شدند همه کارگران فریاد میزدند که اینها ... ولی کو گوش شنوا متاسفانه خیلی از مسولین شهر رو خریده بودند وکسی صدا ی مظلوم را باور ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
1
مملکت رویک مشت دزدوغارتگراداره می کنندکه همه باهم فامیلندومملکت ارث پدریشون بین هم تقسیم می کنندواگه کسی اعتراض کردبه عنوان اخلالگرنظام دستگیرمیشه اگه راست میگیددانه درشتارورسواکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
1
برای دولتی که ادعا پاکی ومسلمان بودن واسلامی بودن دارد متاسفم والبته برای خودم بیشتر متاسفم که سرنوشت مادست چه کسایی است دولتی که بر دولت های دیگر فخر می فروشد به خود می نازد تادست دولت ودانه درشت ها در کار نباشد چنین کسایی چطور می توانند به این راحتی ثروت مردم را غارت کنند هرروز باید شاهد دزدی واختلاس در دولت اسلامی باشیم واقعا متاسفم برای خودم وفرزند خودم که در کشوری زندگی میکنیم که ادعا مسلمانی دارد ودزدی واختلاس مثل آب خوردن در آن انجام میشودو دولت عزیز هیچ کاری نمی کند وقتی این آقایان دزدی میکنند دولت عزیز کجاست واقعا بیخبر است اگر این طور است پس دیگر نیازی به دولت نداریم البته دولتی که جلو دزدی نگیرد خودش نیز شریک دزد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
1
تو کشورهای غربی وبه گمان ما بلاد کفر دروغ دزدی ربا پارتی وفریبمردم وغیره گناه است ولی در کشور مسلمان وپیرو علی(ع) وشیعه واسلامی می شنویم که فلان مسئول یا برادر ویا دختر وخواهر وآقازاده اختلاس کرده یا همان دزدی از حق مردم وبیتالمال که جای شرمساری دارد این نشان از نلمسلمانی وتزویر وریا است نشان از بی قانونی نشان از دزد بودن بعضی از مسئولین وبیخیالی ویا دست داشتن دولت محترم است نشان از اسلامی نبودن مسئولین ودولت است نمی دانم چرا دولت و مسولین فکر میکنند ثروت های ملی ارث پدرشان است ومردم همه رعیت آنهاهستند ظلم ودزدی طبق کلام خدا پایدار نمی ماند انشالله
دورقی فلاحیه
|
Australia
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
1
خیلی دوست دارم ببینم آخرعاقبت شریعتی استاندارخوزستان چی میشه فعلا ی جورایی پاش درگیره کارگرای بدبخت رو ک عرب بودن داعشی خوونده وسیاسی دونسته و طی مکاتبه اداری گفته نباید اجازه بدیم دشمن بیشترازاین دخالت کنه و دولت هم قبول کرده نگو دستشون توی کاسه بوده تازه اسد ببگی مبلغ هنگفتی رو هم برای سفراین آقا و خونوادش خرج کرده.
البته کی ب شریعتی میگه بالا چشت ابروه فوق دادستانه رو خریدن رفته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار