کد خبر: 940568
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بر لزوم تثبیت 15 هزار هکتار کانون های ریزگرد دریاچه ارومیه تاکید کرد.

 پرویزآراسته در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تثبیت بیولوژیکی کانون های ریزگرد در اطراف دریاچه ارومیه گفت: 2 هزار و 500 هکتار از اراضی اطراف دریاچه زیر پوشش این طرح قرار دارد و در صورت تامین اعتبار 15 هزار هکتار دیگر باید به آن اضافه شود.

وی، افزود: از آغاز اجرای این طرح در استان در اواخر سال 1392 تاکنون حفاظت محیط زیست استان 480 هکتار از طرح را با صرف 9 میلیارد ریال هزینه اجرا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، ادامه داد: برای احیای دریاچه ارومیه در سال آینده هفت هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که در صورت تخصیص آن روند احیای دریاچه تسریع می شود.

وی، با بیان اینکه مشکلات موجود در حوضه دریاچه ارومیه ناشی از نبود کارشناسی های زیست محیطی است، افزود: اگر این کارشناسی ها در طرح های توسعه استان صورت نگیرد، در دراز مدت مشکلات متعددی را برای منطقه پدید می آورد.

آراسته، در زمینه آخرین وضعیت آبی دریاچه ارومیه نیز گفت: تراز دریاچه در حال حاضر یکهزار و 270.56 سانتی متر از سطح آب های آزاد است.

وی، بیان کرد: مقدار آب موجود در دریاچه ارومیه یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب تخمین زده شده و 2 هزار و 70 کیلومتر از کل مساحت آن دارای آب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد اداره پارک ملی دریاچه ارومیه در سال جاری نیز بیان کرد: راه اندازی دوربین های پایش آنلاین در جزایر اشک و کبودان، احداث ساختمان محیط بانی در مجتمع رشکان و خرید و انتقال تجهیزات احداث آب انبار در جزیره کبودان از اقدامات انجام یافته برای حفاظت از حیات وحش است.

وی، بیان کرد: نصب آبگرمکن خورشیدی جزیره کبودان، انتقال 2 راس گوزن زرد ایرانی از دشت ناز سازی به مجتمع رشکان و همکاری با دانشگاه تهران در زمینه ایجاد ایستگاه سنجش گرد و غبار در رشکان از سیار اقدامات انجام یافته در این پارک ملی می باشد.

آراسته، با اشاره به انجام سه هزار و 350 مورد پایش های زیست محیطی و میزان آلایندگی از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی اظهار داشت: این پایش ها توسط 16 آزمایشگاه فعال و معتمد طرف قرارداد با اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام شده و 366 واحد نیز به صورت خود اظهاری اقدام به ارائه گزارش کرده اند.

وی، با بیان اینکه در طی سال جاری بیش از سه هزار و 700 مورد بازدید از واحدهای صنعتی توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان انجام شده است، گفت: از این تعداد 307 مورد منجر به صدور اخطار زیست محیطی به واحدهای صنعتی متخلف شد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر