کد خبر: 940994
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
سفیر امریکا در سرزمین‌های اشغالی روز یک شنبه اعلام کرد، طرح به اصطلاح «صلح» رئیس‌جمهور امریکا که به معامله قرن معروف است، تا چند ماه آینده علنی نخواهد شد.
درحالی که مقامات واشنگتن گفته بودند مفاد طرح معامله قرن، درباره فلسطین به زودی منتشر می‌شود، اما سفیر امریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که معامله قرن در شرایط کنونی علنی نخواهد شد. به گزارش روزنامه هاآرتص، دیوید فریدمن، سفیر امریکا در اسرائیل، با بیان اینکه بعید است جزئیات مربوط به معامله قرن در آینده منتشر و اجرا شود، اظهار داشت که «معامله بر سر درگیری‌ها در فلسطین به زودی منتشر نخواهد شد و هیچ‌گونه جدول زمانی برای آن وجود ندارد».
سفیر امریکا احتمال دستیابی توافق آتش‌بس طولانی مدت بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با رژیم صهیونیستی را بعید دانست و گفت که امضای توافق آتش‌بسی از این قبیل بدون حضور و مشارکت تشکیلات خودگردان، می‌تواند «جایزه‌ای» برای حماس باشد. پیش از این یک مقام ارشد کاخ سفید گفته بود، تصمیم اتخاذ شده در اسرائیل برای انحلال ائتلاف حاکم و برگزاری انتخابات زودهنگام یکی از دلایل متعددی است که با توجه به آن واشنگتن زمان‌بندی علنی ساختن معامله قرن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. علنی نشدن معامله قرن در شرایط فعلی درحالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان روز شنبه اعلام کرده بود که با انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس، دیگر چیزی برای مذاکره باقی نمانده است. از سوی دیگر، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا گفته که این کشور میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی رابطه ایجاد کرده است تا ائتلافی در خاورمیانه تشکیل شود که امنیت امریکا را حفظ کند. وزیر خارجه امریکا در مصاحبه با تلویزیون «نیوزمکس» مدعی شد: «دولت سابق امریکا تصمیم گرفته بود نخستین حامی تروریسم در خاورمیانه یعنی ایران را به عنوان شریکش در منطقه انتخاب کند، اما ما کاملاً آن را تغییر دادیم. ما می‌دانیم که این کار تهدیدی جدی برای امریکا و کل دنیا ایجاد می‌کند».
کشور‌های عربی که قبلاً وانمود می‌کردند روابط با رژیم صهیونیستی را گناهی نابخشودنی می‌دانند به تازگی رابطه با این رژیم را وارد فاز علنی کرده‌اند. اخیراً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که در روابط اسرائیل با کشور‌های عربی انقلاب به وجود آمده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار