کد خبر: 941432
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
ادامه تعطیلی دولت امریکا
رئیس‌جمهور امریکا در یک سخنرانی تحریک آمیز دیگر با طرح ادعای افزایش بحران امنیتی و انسانی در مرز جنوبی امریکا تلاش کرد فشار بر دموکرات‌ها را برای تسلیم شدن در برابر تأمین بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی بیفزاید، البته دموکرات‌ها هم بیکار ننشستند و ترامپ را به دروغگویی و عناد متهم کردند تا فعلاً در این چالش تکلیف صد‌ها هزار کارمند و مراجعه‌کننده دولت فدرال که از ۱۹روز پیش تعطیل شده نامشخص باشد. در همین حال در یک نظرسنجی امریکایی‌ها هرچه بیشتر دونالد ترامپ را بابت ادامه تعطیلی بخشی از دولت امریکا مقصر می‌دانند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا سه‌شنبه شب در یک نطق زنده تلویزیونی از کنگره خواست بودجه لازم را برای احداث دیواری حائل در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ادامه «یک بحران فزاینده انسانی و امنیتی» تأمین کند. ترامپ گفت که امریکا با رشد بحران انسانی و امنیتی در مرز جنوبی روبه‌رو است و بن‌بست کنونی را انتخابی میان راست و غلط و میان عدالت و بی‌عدالتی دانست. با این حال برخلاف بعضی پیش‌بینی‌ها برای دور زدن کنگره و ساختن یک دیوار مرزی، وضعیت اضطراری اعلام نکرد. رئیس‌جمهور امریکا افزود: چند امریکایی دیگر باید بمیرند تا این اقدام توسط کنگره انجام شود. این مسئله انتخاب میان درست و غلط، عدالت و ناعدالتی است. وی گفت: تنها مسئله این است که این اقدام غیراخلاقی است و سیاستمداران هیچ کاری انجام نمی‌دهند.
او در نطق خود گفت که ۹۰ درصد هروئینی که در امریکا فروخته می‌شود از مکزیک می‌آید. ترامپ اشاره کرد که دموکرات‌ها در گذشته از نوعی مانع مرزی حمایت کرده‌اند. رئیس‌جمهور امریکا خواهان اختصاص بودجه‌ای ۷/۵ میلیارد دلاری از سوی کنگره برای ساختن یک مانع فولادی مرتفع است که از قول‌های انتخاباتی او بود، اما دموکرات‌ها قویاً با تأمین چنین بودجه‌ای مخالفت می‌کنند. در سال ۲۰۰۶ سناتور‌ها چاک شومر، باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جو بایدن به عنوان بخشی از قانون «حصار امن» به یک حصار ۱۱۲۰ کیلومتری رأی داده بودند. اما به نظر می‌رسد که سخنرانی ۹ دقیقه‌ای ترامپ هیچ پیشنهاد جدیدی که به همراه نداشت هیچ، تلاش وی برای مقصر جلوه دادن دموکرات‌ها درباره گسترش موج مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی خشم آن‌ها را برانگیخت. دموکرات‌ها که تنها حاضر شده‌اند ۳ /۱ میلیارد دلار برای تأمین تدابیر امنیت مرزی مثل تقویت شناسایی و تقویت حصار‌ها پیشنهاد بدهند و از ساخت دیوار مرزی دونالد ترامپ حمایت نمی‌کنند، اندکی پس از سخنان ترامپ، نانسی پلوسی و چاک شومر در تلویزیون ظاهر شدند و این وضعیت را نبردی میان استفاده دونالد ترامپ از «ترس» دانسته و تأکید کردند او با سوء استفاده از نگرانی مردم خواستار ساخت دیوار در مرز جنوبی با مکزیک می‌شود. پلوسی گفت: متأسفانه آنچه از رئیس‌جمهور ترامپ حین این تعطیلی بی‌معنا شنیدیم مملو از اطلاعات غلط و حتی عناد بوده است. رئیس‌جمهور امریکا ترس را انتخاب کرده است. ما می‌خواهیم با حقایق آغاز کنیم. نانسی پلوسی نیز اعلام کرد: رئیس‌جمهور امریکا باید از گروگان گرفتن مردم امریکا خودداری کند و همچنین جلوی بحران را بگیرد و دولت را بازگشایی کند. سناتور چاک شومر هم با تأیید اظهارات رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفت: دونالد ترامپ از مقامش برای ایجاد بحران استفاده می‌کند. او افزود: اکثر رؤسای جمهوری از دفترشان برای رسیدگی به مهم‌ترین اهداف استفاده می‌کنند. این رئیس‌جمهور، اما تنها از دفترش برای بحران‌آفرینی، ایجاد رعب و وحشت و تحریف افکار از آشوب درون دولت استفاده می‌کند. نماد امریکا باید مجسمه آزادی باشد نه یک دیوار ۳۰ فوتی.

مدیر سابق کمپین ترامپ متهم شد
تعطیلی دولت تنها عاملی نیست که باعث دردسر برای ترامپ شده است. پرونده ارتباط اعضای ستاد انتخاباتی وی با روسیه هنوز مستعد ایجاد دردسر برای رئیس جمهور امریکاست. در همین ارتباط به گزارش ایسنا، دادستانان امریکایی می‌گویند، پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ اطلاعاتی را درباره این انتخابات در اختیار یک تاجر قرار داده که متهم به ارتباط با نهاد‌های اطلاعاتی روسیه است.
این نخستین بار است که دادستانان این پرونده مدیر کمپین ترامپ را به ارائه اطلاعات انتخاباتی به رابطان روسیه متهم کرده‌اند. اگرچه محرمانه بودن این اطلاعات و استفاده‌ای که از آن‌ها شده، مشخص نیست، اما احتمال می‌رود که روسیه از این اطلاعات برای مداخله در انتخابات امریکا به نفع دونالد ترامپ استفاده کرده باشد. این اتهام می‌تواند مدرک مهمی در پرونده تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله امریکا در انتخابات ۲۰۱۶ باشد. مانافورت پیش‌تر همچنین به اتهام دسیسه‌چینی خود اعتراف کرده و در ویرجینیا هم با پرونده دیگری روبه‌رو است. این اطلاعات تازه به طور اتفاقی در ثبت دفاعیه‌ای افشا شد که هدف آن تکذیب اتهام دروغگویی عمدی مانافورت به تیم تحقیقات مولر بود. دادستانان می‌گویند، مانافورت در روند تحقیقات این پرونده دروغ گفته است، اما وکلای مدافع او اطلاعات اشتباه ارائه شده از طرف او را اشتباهات ساده مردی می‌دانند که با بیماری، افسردگی و بازجویی‌های گسترده دست و پنجه نرم می‌کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اطلاعاتی که به تازگی و طی این ثبت دفاعیه به دست آمده، نخستین جزئیات افشا شده از موضوعی هستند که مانافورت با اتهام دروغگویی درباره آن‌ها روبه‌رو است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
ترامپ به دنبال افشای یک سری حقایق است و به همین دلیل رسانه ها و نهادهای امنیتی امریکا و در راس انها شرکت گوگل با ترامپ در افتاده اند و حتی ممکن است ترامپ را برکنار و حتی ترور نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار