کد خبر: 941558
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
حسن حاجی‌نوری خالق مجسمه «سرستون تخت جمشید» در شهر بوینس آیرس آرژانتین در سن ۹۲ سالگی بر اثر کهولت سن در تهران از دنیا رفت و روز یک‌شنبه از مقابل خانه هنرمندان تشییع خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حسن حاجی نوری پیشکسوت مجسمه‌ساز و خالق سرستون تخت جمشید در شهر بوینس آیرس آرژانتین در سن ۹۲ سالگی در تهران از دنیا رفت. داریوش حاجی‌نوری این خبر را تأیید و دلیل فوت را مشکل ریوی اعلام کرده است. در بیشتر آثار حسن حاجی‌نوری، ایران باستان مورد توجه قرار گرفته است و او جایگاه ویژه‌ای در زمینه مجسمه‌سازی شهری دارد. از این هنرمند پیشکسوت در سال ۱۳۹۲ و در سی‌وپنجمین نشست پژوهشی نگارخانه برگ تجلیل شد.
در پی درگذشت این مجسمه ساز، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت این پیشکسوت مجسمه‌سازی را تسلیت گفت. در پیام تسلیت سید مجتبی حسینی آمده است: «حاجی نوری با توجه و نگاه به تاریخ و گذشته ایران، بر اساس آثار تاریخی و باستانی آثار ارزشمندی اجرا کرده و آثاری نیز از بزرگان ادب و فرهنگ و مجسمه‌هایی با دغدغه اجتماعی و مردمی از این هنرمند به یادگار مانده است.»
حسینی در ادامه این پیام نوشته است: «حاجی نوری با علاقه و فارغ از هیاهو سال‌ها در عرصه مجسمه‌سازی تلاش کرد. درگذشت این هنرمند گرانقدر را تسلیت می‌گویم، یاد و نامش گرامی و روحش شاد.»
پیکر حسن حاجی نوری، هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز صبح روز یک‌شنبه ۲۳ دی‌ماه از مقابل خانه هنرمندان تهران تشییع می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار