بار دیگر حادثه در خط 5 مترو
کد خبر: 941573
لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/003wwf
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
اواخر سال 96 بود كه روزنامه «جوان» در مطلبي با عنوان «مترو با حذف راهبر كمكي روي ريل خطا مي‌رود» از تصميم مديران ارشد راه‌آهن شهري پرده برداشت كه با ارائه طرحي در نظر داشتند، محل استقرار راهبران كمكي در كنار راهبران اصلي يا همان لكوموتيو ابتدايي باشد
نيره ساری
اواخر سال 96 بود كه روزنامه «جوان» در مطلبي با عنوان «مترو با حذف راهبر كمكي روي ريل خطا مي‌رود» از تصميم مديران ارشد راه‌آهن شهري پرده برداشت كه با ارائه طرحي در نظر داشتند، محل استقرار راهبران كمكي در كنار راهبران اصلي يا همان لكوموتيو ابتدايي باشد؛ موضوعي كه به اعتقاد راهبران متروي شهري و كارشناسان فني مترو نه ‌تنها غير‌كارشناسي بود و جان شهروندان را به خطر مي‌اندازند بلكه غيرقانوني هم بود. اين در حالي است كه مسئولان ارشد مترو خطرات ناشي از اين تصميم را با درصد پايين فرض كرده و اعتقاد داشتند، احتمالاتي كه منجر به وقوع برخي حوادث مي‌شود و جان مسافران را به خطر مي‌اندازد، ناچيز است. پس از اين در سال 97 مستنداتي مجدداً به روزنامه «جوان» ارائه شد كه نشان مي‌داد به‌رغم وقوع برخي حوادث، اما همچنان مسئولان در نظر دارند تصميم غيركارشناسي خود را عملياتي سازند. اواخر ارديبهشت‌ماه هم در مطلبي با عنوان «ناديده گرفتن هشدارهاي مترويي جوان حادثه آفريد» از وقوع نقص فني نوشتيم كه منجر به پياده‌شدن مسافران روي ريل قطار شد. حتي در اين راستا استيفاي حقوق عامه و حفظ سلامت و امنيت رواني شهروندان را نيز خواستار شديم.
اكنون بار ديگر نقص فني در خط پنج تأكيد دوباره‌اي بر هشدار‌هاي قبلي مبني بر تصميم غيركارشناسي مسئولان قطار شهري است.
پنج‌شنبه حدود ساعت 10شب، كابين قطار slave داخل تونل گلشهر از كل قطار شهري كنده مي‌شود و به اصطلاح فني «دكوپول» (جداسازي واگن‌ها) مي‌شود. در ادامه به علت توقف طولاني قطار در داخل تونل، مسافران در‌‌هاي قطار را باز كرده و به صورت پياده خود را به ايستگاه گلشهر مي‌رسانند. طبق گفته ناظران، شيب مسير به لوكوموتيو جداشده كمك‌كرده تا به قطار مجدداً كوپل (وصل) شود كه اگر اين شيب بر عكس بود اين لوكوموتيو به عقب بر مي‌گشت. گفته مي‌شود اين قطار به تازگي اورهال (تعميرات) شده بود و پنج‌شنبه شب اولين ورود خود به خط اصلي را داشته است، اما به دليل نداشتن نظارت‌هاي لازم و تحولات درست و دقيق ناشي از ضعف مديريتي بار ديگر جان مردم به خطر افتاده است.
قرار نيست همه حوادث ختم به خير شوند! به خطر افتادن جان مردم در مترو كه روزانه چند ميليون سفر در آن صورت مي‌پذيرد، مي‌تواند فاجعه‌آفرين باشد. ناديده گرفتن مكرر هشدارهاي ايمني و كارشناسي به دلايل واهي و حتي غيرواهي نه منطق مديريتي دارد و نه منطق امنيتي.
برچسب ها: مترو ، حوادث ، خط 5 مترو
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
2
سلام.. به نظرم تا ملت را به کشتن ندن ول کن نیستن..
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
3
مدیر مترو میگه تا سه نشه بازی نمیشه..
میثم
|
United Kingdom
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
3
اگر خدا لحظه ای از این مردم بیچاره چشم برداره دیگه امیدی به هیچ کسی نیست..
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
4
با سلام.
ضمن تشکر وقدردانی از رسانه و روزنامه خوبتون
خدمت شما عرض کنم بنده یکی ازراهبران مترو هستم
و طی گفته های مسولین مترو برای افتتاح خط6و7 نیازمند راهبر هستن ولی به دلیل مشکلات مالی و جذب ناآگاهانه نیرو در مدیران قبلی,از جذب راهبر منصرف شده و تمایل به تک راهبر کردن کل خطوط و تکمیل کمبود نیرو خود هستن
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
1
به نظر من قطار های مترو خط۵ ، قطارهای بزرگی هستند و بسیار سنگین ... راهبری کردنشون به این آسونیا هم نیست
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
میشه بفرمایید چطوری اخبتر رو برای شما ارسال می کنن؟
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
پرویز از استرس اخبار را اخبتر نوشنه ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار