کد خبر: 942073
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
رئیس‌جمهوری امریکا دوباره به گزارش‌ها درباره تحقیق پلیس فدرال در زمینه ارتباط وی با دولت روسیه واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا روز دو شنبه در واکنش به گزارش‌ها درباره تحقیق پلیس فدرال این کشور درباره اینکه آیا وی عامل روسیه بوده است یا خیر گفت: هرگز برای روسیه کار نکرده‌ام.
ترامپ اقدام پلیس اف بی‌ای برای بررسی چنین موردی را یک بازی کثیف خواند.
وی پیش از این نیز به این موضوع واکنش نشان داده بود. ترامپ گفته «هیچ دلیل و مدرکی برای تحقیقات در این باره وجود نداشته است.»
آن‌طور که روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده، چند روز بعد از برکناری «جیمز کومی»، رئیس پیشین پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی)، این نهاد فدرال تحقیقاتی را درباره اینکه آیا ترامپ محرمانه در حال کار به عنوان عامل روسیه بوده، انجام داده است. رئیس‌جمهور امریکا در توئیتر خود در واکنش به این خبر نوشت: «متوجه شدم که نیویورک‌تایمز ورشکسته گزارش داده که بعد از اینکه من جیمز کومیِ دروغگو و نابه‌کار را اخراج کردم، رهبران فاسد سابق اف‌بی‌آی که تقریباً همه‌شان به دلایل خیلی بدی، اخراج یا مجبور به ترک این سازمان شدند، بدون وجود هرگونه دلیل و مدرکی درباره من تحقیقاتی را آغاز کرده بودند.» این خبر در شرایطی منتشر شده که «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیق درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در حال تدوین مراحل نهایی تحقیقات خود در این پرونده است. نتیجه این تحقیق مشخص خواهد کرد آیا ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ امریکا با روسیه تبانی کرده است یا خیر. انتظار می‌رود با توجه به مخفی‌کاری‌های ترامپ اطلاعات اندکی درباره تعاملات او با پوتین از زمان ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور امریکا در اختیار باشد.
ترامپ در ادامه اظهارات خود به خبرنگاران در محوطه کاخ سفید طرح پیشنهادی سناتور جمهوریخواه در زمینه بازگشایی موقت دولت فدرال را رد کرد.
لیندسی گراهام اخیراً به ترامپ پیشنهاد کرده بود که دولت را به صورت موقتی باز کند تا ادامه مذاکرات با نمایندگان دموکرات برای تأمین بودجه دیوار مرزی با مکزیک که به دولت را به تعطیلی کشانده است در این شرایط برگزار شود. با گذشت بیش از ۲۰ روز از تعطیلی دولت امریکا، اختلافات همچنان پا برجاست و این مسئله تعطیلی دولت را طولانی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار