کد خبر: 942543
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
مدیر عامل بورس انرژی گفت: حمایت و نظم در عرضه و تداوم حجم مشخصی از نفت خام در بورس انرژی می‌تواند به اطمینان کافی خریداران منجر شود.
به گزارش «جوان»، سیدعلی حسینی در کارگاه آشنایی با معاملات هیدروکربوری در بورس انرژی با بیان این مطلب افزود: با عرضه اخیر نفت خام در بورس انرژی، طلای سیاه به میان جامعه آمده و حتی حضور خبرگزاری‌های بین‌المللی را در این حوزه شاهد بودیم.
حسینی خاطرنشان کرد: روند رو به رشد توسعه بورس انرژی و تداوم عرضه محصولات نفتی در این بازار موجب می‌شود تا به تناسب اقدام‌های مختلف، تعامل با رسانه‌ها نیز افزایش یابد.
به گفته وی، موضوع تدوین نقشه راه مشخص برای عرضه محصولات نفتی ایران در بورس در حالی توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه دنبال می‌شود که در مجلس با تنظیم پیشنهاد‌ها و ایفای نقش پررنگ بورس انرژی تلاش شده تا در بودجه سال آینده کشور برنامه عرضه‌های منظم و متداوم با حجم مشخصی به منظور اطمینان دادن به خریداران تبیین و تصویب شود. مدیرعامل بورس انرژی به طرح پیشنهاد‌ها برای توسعه بازار برق در بودجه سال ۹۸ کشور اشاره کرد و گفت: کمیته انرژی مجلس در این زمینه خواستار ارائه گزارش‌های سه ماهه از وزارت نیرو شده و می‌توان امیدوار بود که بازار برق به‌تدریج به سمت آزادسازی قیمت‌ها گام بردارد. حسینی بر اهمیت راهبردی نفت در بورس تأکید کرد و افزود: جایگاه راهبردی بورس نفت در کنار منافع اقتصادی کشور می‌تواند پیوند ایران را با منطقه خاورمیانه افزایش دهد و در کنار آن تعاملات را افزایش داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار