کد خبر: 942548
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
روایت جواد منصوری از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی
مصاحبه اخیر موسوی‌خوئینی‌ها علیه مرحوم هاشمی رفسنجانی هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. یکی در مقام دفاع از هاشمی اظهار نظر می‌کند و دیگری در مقام دفاع از موسوی‌خوئینی‌ها.
آیت‌الله امام جمارانی می‌گوید نظرات موسوی خوئینی‌ها، شخصی و ارتباطی به موضع مجمع روحانیون مبارز ندارد و محمدعلی ابطحی، موسوی‌خوئینی‌ها را تأیید می‌کند و می‌گوید آنچه او درباره هاشمی گفته روایت‌های تاریخی و با موضع‌گیری «سیاسی» متفاوت است. در جریان مقابل، اما کارگزاران سازندگی ضمن نقد مواضع موسوی‌خوئینی‌ها از هاشمی رفسنجانی دفاع می‌کند.
در آخرین نوع از این موضع‌گیری‌ها سایت «خبرآنلاین» بخشی از مصاحبه جواد منصوری در سال ۵۸ را بازنشر داده که در آن می‌گوید در جریان تسخیر سفارت امریکا، موسوی‌خوئینی‌ها به برخی اصرار کرد که «در این اسناد بگردید، ببینید چیزی علیه بهشتی پیدا می‌کنید؟»
جواد منصوری گفته: در بحث سوءاستفاده از اسناد دو مورد مشکوک دارد. موسوی‌خوئینی‌ها به برخی اصرار کرد که «در این اسناد بگردید، ببینید چیزی علیه بهشتی پیدا می‌کنید؟» دوم زمانی که بحث صلاحیت بنی‌صدر در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، اسناد مربوط به بنی‌صدر افشا نشد. منصوری فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ می‌گوید: هشت روز قبل از تسخیر سفارت به واسطه نماینده امام در سپاه در جریان تصمیم دانشجویان قرار می‌گیرد، اما تصور می‌کرد که این اقدام به اطلاع امام و شورای انقلاب رسیده است. منصوری در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که «می‌گویند منافقین تصمیم به نفوذ در سفارت داشت تا دو نفر از گروگان‌ها را اعدام کند»، می‌گوید: بعید نیست. ما در حفاظت از سفارت خیلی کوشیدیم و چندین اقدام مشکوک را خنثی کردیم. حتی حزب توده خیلی اصرار داشت که ساماندهی اسناد را در اختیار بگیرد یا از اسناد کپی کند، اما اجازه به آن‌ها داده نشد یا مجاهدین خلق می‌خواستند به عنوان اینکه موافق این حرکت و طرفدار آن هستند وارد سفارت شوند و خیلی اصرار کردند ولی کسی راهشان نداد. «بعضی‌ها گفتند افشای تلویزیونی اسناد به دست آمده از سفارت امریکا اشتباه بود، چون سوءاستفاده‌هایی از این قضیه شد.» فرمانده وقت سپاه در سال ۵۸ در این باره تصریح کرده است: حالا در بحث سوءاستفاده از اسناد دو مورد مشکوک دارد. آقای موسوی‌خوئینی‌ها به برخی افراد اصرار کرد و گفت: «در این اسناد بگردید، ببینید چیزی علیه بهشتی پیدا می‌کنید؟» دوم زمانی که بحث صلاحیت بنی صدر در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، اسناد مربوط به بنی صدر افشا نشد.
این فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که چرا در طرح عدم کفایت بنی صدر اسناد مربوط به بنی صدر را تحویل مجلس شورای اسلامی دادند، گفته است: سؤال همین جاست چرا در زمان انتخابات ریاست جمهوری اسناد مربوط به بنی صدر را ندادند. آیا واقعاً تمام اسناد بدون سانسور منتشر شد؟ انصافاً نمی‌دانم. در سال ۵۸، فقط خدا می‌داند ما چقدر کار داشتیم. آبان ۵۸ در پنج جبهه تجزیه‌طلبی گنبد، کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان مشغول نبرد بودیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار