کد خبر: 942585
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان برگزار می‌شود.

 محمد محمدپور اظهار کرد: جشنواره مطبوعات و پایگاه‌های خبری بستر مناسبی برای ارزیابی کمی و کیفی در عرصه رسانه بوده و موجب شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری سالانه این رویداد فرهنگی در عرصه رسانه افزود: برگزاری  این رویداد نوعی خودارزیابی رسانه ها، مطبوعات و پایگاه های خبری بوده و در رشد کیفی آن ها موثر است.

محمدپور گفت: برگزاری جشنواره‌های مطبوعات و رسانه‌ها به معنای تجلیل از افراد آفرینش‌گر در حوزه رسانه بوده و موجب رقابت سالم در بین فعالان این عرصه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پس از چند سال تعطیلی سومین جشنواره مطبوعات استان در سال ٩٥ برگزار شد، گفت: با وجود تلاش برای برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه ها در سال ٩٦ این امر محقق نشد.

محمدپور با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های مطبوعات استان و برنامه های جنبی فرهنگی و هنری در کنار این جشنواره، اظهار امیدواری کرد این دوره از جشنواره با همکاری تمامی رسانه ها و استفاده از تجارب گذشته، از لحاظ کمی و کیفی نتیجه بخش تر و بهتر از دوره های قبلی برگزار شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یادآوری کرد: رسانه ها باید بدون حب و بغض با پیروی از شهدا دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: دشمن بدنبال سیاه نمایی و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام بوده و مطبوعات و رسانه ها نقش به سزایی در خنثی کردن توطئه های دشمنان و انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل آینده را بر عهده دارند.

محمدپور با بیان اینکه رسانه ها می توانند در کنار بیان دستاوردها به نارسایی ها و کوتاهی ها نیز به صورت منصفانه پرداخت کنند، افزود: هر نوع سیاه نمایی و نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی خیانت به خون شهدا و زحمت های مردم در طول پیروزی انقلاب است.

دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی نیز در این آئین با بیان اینکه این جشنواره در ٢ بخش حرفه ای و ویژه برگزار می شود، گفت: بخش حرفه ای شامل سرمقاله، مقاله، یاداشت، عکس خبری ( تک عکس و گزارش تصویری)، گرافیک و صفحه آرایی( ویژه مطبوعات) تیتر، خبر، گزارش ( خبری و غیرخبری) کاریکاتور( طنز تصویری) و طنز مطبوعاتی است.

محمد عزیزی‌راد افزود: بخش ویژه جشنواره نیز شامل تولیدات تحلیلی منتشر شده در رسانه های محلی با موضوعات شعار سال « حمایت از کالای ایرانی» و « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» ، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قیام تاریخی ٢٩ بهمن تبریز و رویداد بین المللی تبریز ٢٠١٨ است.

وی اظهار داشت: آثار ارسال شده برای شرکت در این جشنواره باید از ابتدای دی سال ٩٦ تا پایان بهمن ٩٧ در مطبوعات محلی، نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز منتشر شده باشند.

دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی اعلام کرد: شرکت کنندگان می توانند علاوه بر بخش ویژه در هر یک از ٣ قالب بخش حرفه ای ٣ اثر به دبیرخانه ارسال کنند.
عزیزی راد، با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را از طریق وب سایت azarsh.pressfestival.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره ویژه نامه جشنواره نیز منتشر می شود، گفت: آثار ارسال شده به جشنواره در ٢ مرحله از سوی هیات انتخاب و هیات داوران انتخاب و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

عزیزی‌راد افزود: در بخش حرفه ای برای نفر اول ٢٠ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره، نفر دوم ١٥٠ میلیون ریال به اضافه لوح تقدیر و نفر سوم ١٠ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و در بخش ویژه به نفر برگزیده ٢٠ میلیون ریال به اضافه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

در این نشست پوستر چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر