کد خبر: 954536
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
مدیر طرح نذر حجاب گفت: ۲۵ هزار شاغل محصولات حجاب در آستانه بیکاری هستند و به محصولات عفاف و حجاب ارز دولتی تعلق نمی‌گیرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اسدالله سلیمانی، عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که آیا در نمایشگاه قرآن امسال شاهد عرضه چادر‌هایی با قیمت مناسب خواهیم بود؟ گفت: من خوش‌بین نیستم.

کارگاه‌های تولید‌کنندگان محصولات حجاب در حال تعطیل شدن هستند

وی تشریح کرد: تولیدکنندگان محصولات حجاب به شدت تحت فشارند و از آنان در خصوص تأمین مواد اولیه و نقدینگی هیچ حمایتی نمی‌شود. پس از آشفتگی‌هایی که در اقتصاد و ارز رخ داد، کارگاه‌های تولید‌کنندگان محصولات حجاب در حال تعطیل شدن هستند و حتی بیش از ۳۵ درصد تولیدی‌ها تعطیل شده‌اند.

مدیر طرح نذر حجاب (طرح فردوس) به تشریح گرانی‌های موجود در عرصه تولید محصولات حجاب پرداخت و گفت: مواد اولیه بسیار گران است. فقط مسئله گرانی پارچه و اختصاص ندادن ارز به پارچه چادری نیست؛ همان نخی که قبلاً به قیمت دو هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شد، اکنون به قیمت ۱۸ هزار تومان خرید می‌شود. نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات نیز بسیار هزینه‌بر است.

وی ادامه‌داد: وقتی از تولیدکنندگان حمایت نمی‌شود و برای مقوله عفاف و حجاب هیچ متولی و حامی‌ای وجود ندارد، چه کار می‌توان انجام داد؟

مدیر طرح نذر حجاب (طرح فردوس) در پاسخ به این سؤال که آیا حضور در نمایشگاه قرآن فرصت خوبی برای فروش محصولات و بهبود شرایط اقتصادی تولیدکنندگان محصولات حجاب نیست؟ گفت: تولیدکنندگان امیدوار بودند که با حضور در نمایشگاه قرآن فرصتی برای فروش و عرضه محصولات خود داشته باشند، اما مدیریت بخش نمایشگاه قرآن از ابتدا غلط بوده است.

وی ادامه داد: ادعا داریم می‌خواهیم کار‌ها را به بخش خصوصی بسپاریم، اما بخش دولتی در حال برگزاری نمایشگاه است و بخش خصوصی و تولیدکنندگان صرفاً به عنوان غرفه‌دار مطرح هستند و هیچ نظری را نمی‌توانند اعمال کنند. وقتی دولت برای برگزاری یک نمایشگاه دو هفته‌ای به بخش خصوصی اعتماد نمی‌کند، آیا حاضر می‌شود کارخانه‌های بزرگ نساجی را به بخش خصوصی بسپارد؟

کار فرهنگی در عرصه حجاب با شعار کاسبی امکان‌پذیر نیست

وی درباره میزان بالای هزینه غرفه‌ها سخن گفت و با بیان اینکه سال اولی که بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه حضور پیدا کرد، شرایط حضور رایگان بود، گفت: کار فرهنگی در عرصه حجاب با شعار کاسبی ممکن نیست. افرادی که تولید‌کننده نیستند و صرفاً به عنوان فروشنده به نمایشگاه بهاره می‌آیند در نمایشگاه قرآن هم حضور دارند و هیچ نظارتی در این باره وجود ندارد. انجمن تولید‌کنندگان حجاب سال ۹۴ نمایشگاه برگزار کرد و همه راضی بودند. چندین سال است نامه‌نگاری می‌کنیم که تولید محصولات عفاف و حجاب تخصص ماست و می‌دانیم چه کسی واقعاً تولید‌کننده است، چه کسی چادر چینی را به جای چادر ژاپنی نمی‌دهد و ... پس می‌توانیم بخش عفاف و حجاب را خودمان برگزار کنیم، اما کسی به ما توجهی نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در نمایشگاه امسال حضور دارید؟ گفت: برای برپایی طرح نذرحجاب در نمایشگاه قرآن اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما هنوز هیچ پاسخی داده نشده است. البته نظر برخی از اعضای هیئت مدیره این بود که در نمایشگاه شرکت نکنیم، اما با توجه به اینکه هر روز کارگاه‌های بیشتری در حال تعطیل شدن است، ترجیح دادیم در نمایشگاه حضور داشته باشیم. شاید این حضور به تولیدی‌ها کمک کند و فرجی شود و محصولات حجاب هم مثل کلاه‌گیس، بیل، کلنگ، فرقون و ... که ارز دولتی دریافت کرده‌اند ارز دولتی بگیرند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با طرح این پرسش که آیا حفظ ۲۰ تا ۲۵ هزار شغل ارزش این را ندارد که ۱۰۰ میلیون دلار ارز دولتی در اختیار پارچه چادری بگذاریم؟ گفت: با ۵۰ میلیون متر پارچه می‌توانیم تولید یک سال محصولات تولیدکنندگان حجاب را تضمین کنیم و قیمت چادر هم کاهش پیدا کند، اما اراده‌ای برای انجام این کار نیست.

وی اضافه کرد: باورکردنی نیست که خانم‌ها در کشور ما باید برای حجابشان جریمه بپردازند. حتی اگر نخواهیم در حوزه فرهنگی و دینی هم صحبت کنیم، در حوزه اشتغال ۲۵ هزار نفر در حوزه تولید محصولات حجاب شاغل‌اند که در حال بیکار شدن هستند. خانم‌ها نیز بدانند پول بیشتری که بابت حجاب می‌دهند، جای دیگری خرج می‌شود. کسانی که چادر ۱۰۰ هزار تومانی را ۴۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند، مطالبه کنند که این ۳۰۰ هزار تومان کجا می‌رود؟

این تولید‌کننده محصولات حجاب و عفاف در خصوص قیمت چادر‌هایی که در طرح نذر حجاب امسال در نمایشگاه قرآن ارائه می‌شود، گفت: چادر در طرح نذر حجاب در سال اول با قیمت ۴۴ هزار تومان و با سود حدود سه هزار تومان به مردم ارائه شد و در سال دوم ۶۳ هزار تومان و امسال با همان سود زیر ۱۰ درصد با پارچه ایرانی ۱۱۰ هزار تومان، با پارچه چینی ۹۰ هزار تومان و با پارچه کره‌ای ۱۳۸ هزار تومان عرضه می‌شود؛ همین چادر‌ها در بازار زیر ۲۰۰ هزار تومان عرضه نمی‌شود. البته اگر فضای مناسبی به ما داده و همکاری لازم انجام شود.

وی در پایان از مسئولان کشور درخواست کرد که به سراغ غرفه‌داران نمایشگاه قرآن بروند و بپرسند که سال گذشته چند کارگر داشته‌اند و امسال چند کارگر دارند؟ سال گذشته چه تعداد مشتری داشته‌اند و امسال چه تعداد؟

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در نهایت این سؤال را مطرح کرد: چه کسی باید به داد تولید‌کنندگان محصولات حجاب برسد؟
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
0
0
جالبهههه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
خیلی از چیزهایی که دربازار است اگرهم نباشد اشکالی پیدا نمی کند فقط ان فروشندگان باید دنبال یک شغل جدید باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
نباشد نبینیم نمی خریم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار