کد خبر: 954882
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
«شهر رویایی پدیده»! این واژه دهان پرکنی بود که در سال‌های پایانی دهه ۸۰ و سال‌های آغازین دهه ۹۰ به معنای واقعی کلمه در گوش مردم پیچید و حتی برخی مسئولان از آن به عنوان پروژه ملی یاد می‌کردند؛ پروژه‌ای تفریحی - گردشگری که توانست سرمایه ۱۳۰ هزار نفر را که عمده آنان سرمایه‌گذاران مردمی بودند به خود جذب کند.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: افرادی که همه دار و ندار خود را فروختند و تحت تأثیر تبلیغات، قربانی پروژه تفریحی – گردشگری پدیده شدند. کسانی که گمان می‌کردند با کسب سود‌های سرشار، به افزایش رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید خدمات تفریحی- توریستی هم کمک می‌کنند، اما در مقابل همه این رؤیا‌ها به کابوسی مال باختگی ختم شد. باز هم در پرونده‌ای دیگر حق مردم تضییع و جیب عده‌ای دیگر پر شد، اما این‌بار هم متخلفان در محضر دادگاه علنی ایستادند تا از خود دفاع کنند؛ محسن پهلوان یکی از همین متهمان است که کلیدی‌ترین فرد در این پرونده شناخته می‌شود. وی قبلاً ادعا می‌کرد این پروژه بی‌ضرر خواهد بود، اما روزگذشته برای پاسخگویی درباره حیف و میل اموال مردم، با لباس دادگاه حاضر شد.
پروژه پدیده شاندیز با ۱۳۰هزار سهامدار در سال‌های گذشته به دلیل تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی، پرداخت‌نکردن حقوق دستگاه‌های ذی‌ربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات با دستور مراجع قضایی متوقف شد.
روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده، با حضور متهمان و وکلای آنها، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، مستشاران دادگاه، نمایندگان ادارات و سازمان‌ها و جمعی از نمایندگان شکات، به ریاست قاضی منصوری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد برگزار شد. طبق گفته قاضی منصوری، پرونده در حال حاضر دارای ۲۲متهم و بیش از ۱۰۰جلد است و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند، مفتوح است.

تخلفات پدیده
اخلال در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در کلاهبرداری از طریق تبلیغات گسترده و خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده، تصاحب و حیف و میل اموال مردم و ارائه گزارش خلاف واقع تنها بخش‌هایی از تخلفات متهمان طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است. طبق آنچه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در این دادگاه بیان داشته است، به‌رغم تذکرات متعدد و برگزاری جلسات مختلف با مسئولان این شرکت برای توقف تبلیغات و اقدامات خلاف قانونی، متأسفانه این تخلفات ادامه یافته و عدم نظارت مؤثر نهاد‌های مالی بر روند فعالیت‌های این شرکت، مشکلات را تشدید کرده است. نماینده شکات با تشریح بخشی از مشکلات پیش آمده مادی و معنوی برای جمع زیادی از سهامداران بیان داشت: بسیاری از عزیزان ما و مالباختگان به‌خاطر فشار‌های وارده به دلیل تخلفات متهمان، دچار بیماری‌های روحی و جسمی شدند. همچنین وکیل نماینده شکات در این دادگاه اظهار داشت: مسئولان متخلف شرکت پدیده در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه اقدامات اغواگرانه، کلاهبرداری، حیف و میل اموال مردم و سوء‌استفاده از اعتماد مردم رکورد زده‌اند.

مهلت برای بازپرداخت بدهی
طبق گزارش‌های منتشر شده، رئیس دادگاه ضمن اعلام تشدید قرار چهار تن از متهمان، به تمامی کسانی که به شرکت پدیده بدهکارند یا اموالی از این شرکت در اختیار دارند، هشدار داد تا در اسرع وقت نسبت به بازپرداخت بدهی یا نسبت به رد اموال با نظارت دادگاه اقدام کنند. یک‌بار دیگر به جای افتتاح پروژه‌های عمرانی که وعده آن داده شده بود، دادگاهی برای حیف و میل اموال مردم و بررسی روند اخلال در نظام اقتصادی برگزار شد. این در حالی است که جلوگیری از چنین اقداماتی از سوی برخی سوءاستفاده‌کنندگان قطعاً قاطعیت و جدیت برخی نهاد‌ها را می‌طلبد تا شاید یک‌بار برای همیشه سفره چنین سوءاستفاده‌هایی جمع شود.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
1
عجبببببب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
1
اظهار غیر کارشناسی ممنوع
طلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
1
مانع پخش تبلیغات از صدا و سیما و مانع انجام تبلیغات در فرودگاههای کشور و سرتاسر ایران بمدت حدود یک دهه شوید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
2
پدیده که همه میدونند از کجا ضربه خورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
0
0
چراااا؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
عجب چرا دادگاه بعد از ۵ سال تشکیل شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
تابلوبود که چه کسانی پروژه رو به زمین زدند.چرا دادستانی بعد ۵ سال تازه دادگاه تشکیل داه؟
یک روزی خدا جلوی این ظلم اون کسانیکه مانع شدن رو خواهد گرفت. البته متهمین هم باید محاکمه بشن ولی این رسمش نبود. همیشه مسئولین بی تقصیر هستند.والسلام علی من اتبع الهدی
سهام دار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
زندانی می کنند تا دست طلب کاران بهشون نرسه . اگر راست میگیند حکم نهایی ببرند تمام کنند برود . املاکش را بفروشند قرض ما بد بختها را بدهند که دار و ندار را مون را فروختیم تا اینها حالشو ببرند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار