کد خبر: 955059
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
رئیس‌جمهور امریکا گفته که چین تعرفه اعمال شده بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی به امریکا را خواهد پرداخت، ولی سرپرست شورای ملی اقتصادی گفته که این شرکت‌ها و کسب و کار‌های امریکایی هستند که مالیات واردات را پرداخت می‌کنند نه چین.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تنش بعد از شکست مذاکرات تجاری امریکا با چین در حال تشدید شدن است. لیو هه، مسئول هیئت تجاری چین که بعد از شکست مذاکرات دو کشور به واشنگتن رفته بود، تنها دو ساعت پس از ورودش به واشنگتن، پایتخت امریکا را ترک کرد، تحولی که از تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن حکایت دارد. فرانس ۲۴ سفر مسئول هیئت تجاری چین را به این معنی دانسته که چین برای بازنگری در قوانین خود تحت فشار قرار گرفته است. نماینده چین هرچند گفته که کشورش با چالش به وجود آمده به گونه‌ای منطقی برخورد خواهد کرد طوری که به نفع مردم چین، امریکا و همه دنیا باشد، ولی این را هم روشن کرده است: «چین و مردم آن از چیزی واهمه ندارند. احتمال دارد چین نیز در مقابل تعرفه‌های خود را بر محصولات کشاورزی امریکا اعمال کند.» همین موضع را وزارت خارجه چین هم تکرار کرد: «پکن هرگز تسلیم فشار‌های خارجی نخواهد شد.»
در واشنگتن، ترامپ خود را مطمئن نشان می‌دهد و تأکید کرده که امریکا در همان جایگاهی با چین قرار دارد که ما می‌خواستیم باشیم. او تلویحاً گفته که چینی‌ها برای مذاکره به دست و پا افتاده‌اند: «پکن پیمان با ما را شکسته و اکنون به دنبال مذاکرات مجدد است.» رئیس‌جمهور امریکا همچنین در توئیتر نوشت: «چین رؤیاپردازی می‌کند که جو بایدن خواب‌آلود یا فرد دیگری در ۲۰۲۰ انتخاب شود. آن‌ها عاشق تکه‌تکه کردن امریکا هستند!» ترامپ گفته که این چین است که تعرفه اعمال شده بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی به امریکا را خواهد پرداخت و «مبالغ هنگفتی» از درآمد حاصل از تعرفه‌ها به خزانه‌داری امریکا واریز می‌شود. این در حالی است که لری کودلو، سرپرست شورای ملی اقتصادی در نگاهی متفاوت از ترامپ به فاکس‌نیوز گفته که این شرکت‌ها و کسب و کار‌های امریکایی هستند که مالیات واردات را پرداخت می‌کنند. به گفته کودلو، در یک جنگ تجاری هر دو طرف متضرر خواهند شد. کودلو اذعان کرد این کسب و کار‌های امریکایی هستند که باید مالیات کالا‌های وارداتی از چین را پرداخت کنند و در نتیجه احتمالاً این هزینه اضافه را به مصرف‌کنندگان امریکایی منتقل خواهند کرد. کودلو گفت: به تصور او تعرفه‌ها همچنین بر اقتصاد چین تأثیر خواهد گذاشت، چون بالا رفتن قیمت‌ها از تقاضا برای اجناس چینی خواهد کاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار