کد خبر: 955642
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
غرب‌گرایان و اصلاح‌طلبان در جریان مذاکره دستاوردی نداشته‌اند، لذا تلاش دارند عدم وقوع جنگ را به عنوان دستاورد خود به مردم بفروشند و جایگاه خود را در قدرت حفظ کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: غرب‌گرایان و اصلاح‌طلبان در جریان مذاکره دستاوردی نداشته‌اند، لذا تلاش دارند عدم وقوع جنگ را به عنوان دستاورد خود به مردم بفروشند و جایگاه خود را در قدرت حفظ کنند.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با مهر در خصوص تلاش اصلاح‌طلبان و غرب‌گرایان مبنی بر القای مذاکره مجدد با امریکا به دولتمردان گفت: غرب‌گرایان پیشنهاد مذاکره با امریکایی‌ها را مطرح می‌کنند، اما سؤال ما این است که مگر طی شش سال گذشته با امریکا مذاکره نکرده‌ایم، نتیجه چه بود؟ امریکایی‌ها در دوره اوباما بیان کردند که ما می‌خواهیم دست از دشمنی تاریخی برداریم و وزیر امور خارجه امریکا به نحوی از کودتا در زمان مصدق عذرخواهی کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مورد علل خروج امریکا از برجام گفت: خوی استکباری، نفاق در رفتار و تقاضا برای تسلط بر جهان از علل و عوامل خروج امریکا از برجام بود، اما برجام قاعده راهبردی و دست‌اندازی بود که امریکا در دامن ایران انداخت تا باب مذاکره را باز نگه دارد و به بهانه برجام مذاکره با ایران را ادامه دهد.

رئیس فراکسیون در مورد اقدام پیشدستانه علیه تهدیدات امریکا ادامه داد: شرایط به گونه‌ای از نظر سیاسی برای امریکا فراهم بود که رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد، برجام مقدمه‌ای برای برجام‌های بعدی است و در واقع برای برجام‌های بعدی چراغ سبز به امریکا نشان داد، حتی دولت ایران خود را آماده می‌کرد که در سطح رئیس‌جمهور با امریکا مذاکره کند، با این شرایط باید تحلیل کرد چرا امریکا زیر میز مذاکرات زد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: در واقع امریکا تحت عنوان برجام، قراردادی را نوشت که منافع آن نصیب اروپایی‌ها شد و هیچ منفعت اقتصادی شامل حال امریکایی‌ها نشد، زیرا امریکا تحریم‌های اولیه را حفظ کرده بود، البته مقصر اصلی این موضوع خود امریکایی‌ها بودند که با لجاجت و خوی استکباری تحریم‌های اولیه را حفظ کرده بودند. ایرانی‌ها به جای رنو و پژو حاضر بودند با جنرال موتور کار کنند یا شرکت‌های نفتی امریکایی وارد میادین نفتی ایران شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: امریکایی‌ها به دنبال سلطه اقتصادی بر ایران هستند، در این صورت می‌توانند در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها ایران را مدیریت کنند. امریکا تاوان اشتباه خود در حفظ تحریم‌های اولیه را می‌دهد و تا زمانی که این سد را نشکند، نمی‌تواند روابط اقتصادی با ایران داشته باشد.

رئیس فراکسیون اقدام پیشدستانه علیه تهدیدات امریکا تصریح کرد: رفتار ترامپ در ارائه شماره تلفن، رفتاری مستکبرانه است. ما به دنبال منفعتی در امریکا نیستیم که با این کشور تماس بگیریم، منافع ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری به ایران گره خورده است. امریکا دقیقاً نمی‌داند چه چیزی می‌خواهد و چگونه باید آن را به دست آورد. قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: امریکا اعلام کرده من به دنبال جنگ نیستم و می‌خواهم از نیروی نظامی به عنوان پشتیبانی دیپلماسی و قرار گرفتن ایران پای میز مذاکره استفاده کنم، اما غرب‌گرایان داخلی در افکار عمومی این‌طور تبلیغ می‌کنند که امریکا به دنبال جنگ است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: غرب‌گرایان و اصلاح‌طلبان که در داخل کشور به دنبال ایجاد دوگانه جنگ و صلح هستند، در جریان مذاکره دستاوردی نداشتند، لذا تلاش دارند صلح یا عدم‌وقوع جنگ را به عنوان دستاورد خود به مردم بفروشند و اینگونه جایگاه خود در قدرت را حفظ کنند. صلح در واقع دستاورد انقلاب اسلامی به پشتوانه شهدا، نیرو‌های مسلح و دستاورد‌های دفاعی به دست آمده است، اما غرب‌گرایان تلاش دارند آن را به عنوان دستاورد خود در انتخابات به مردم بفروشند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باب مذاکره با افراد بدعهدی که تمام تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا گذاشته‌اند، بسته است. با این رفتار‌ها کسی حاضر به مذاکره با امریکا نیست، برای مذاکره با ایران ابتدا باید دولت امریکا به برجام بازگردد و تعهدات بین‌المللی خود را اجرایی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار