کد خبر: 955784
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی درصدد القای حس ناامیدی و یأس به جامعه هستند.
به گزارش مهر، همزمان با ۲۷ اردیبهشت «روز ارتباطات و روابط عمومی» همایشی با عنوان «نقش روابط عمومی هوشمند در اقتدار دفاعی» با حضور سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، مدیران عامل سازمان‌های وزارت دفاع، رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی، معاونان و مدیران روابط عمومی و تبلیغات وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در شرکت صا ایران وزارت دفاع برگزار شد.

حاتمی اظهار داشت: متولیان روابط عمومی در وزارتخانه پرافتخار دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طلایه‌داران و خط مقدم مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن هستند که در شرایط هجمه رسانه‌ای استکبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی مسئولیت آن‌ها خطیر، حساس و دارای ابعاد پیچیده‌تری است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به واسطه گسترده شدن عصر ارتباطات و اطلاعات با فضای جدیدی از حکمرانی و امپراطوری رسانه‌ای در دنیای مدرن مواجهیم، گفت: روابط عمومی‌ها باید بیش از هر زمان دیگر، نقش حساس خود را متناسب با نوع و حجم تهدیدات هوشمندانه ایفا کرده و در فرایند دریافت، پردازش و انتقال پیام با رعایت اصل «درستی و صحت» پیام خود را به منظور روشنگری و آگاهی آحاد مردم و جامعه مخابره و منتشر کنند. وی با بیان اینکه در فضای امروز جامعه جهانی حاکمان و دولت‌ها درصدد القای مفاهیم و پیام‌های مورد نظر خود از طریق ابزار‌های رسانه‌ای به مخاطبان در عرصه جهانی هستند، تصریح کرد: بر این اساس روابط عمومی باید با دانش و آگاهی هرچه بیشتر و با دقت مضاعف در تولید پیام‌های روشنگرانه و مملو از واقعیات و حقیقت و در عین حال با صداقت هر چه بیشتر در برابر رقبای خود نقش‌آفرینی کنند.
حاتمی با اشاره به نقش دوسویه روابط عمومی‌ها در مجموعه دفاعی کشور عنوان کرد: حفظ انسجام درونی با جامعه هدف (نیرو‌های مسلح) و همچنین توسعه و افزایش اعتماد به دست آمده در آحاد مردم از مهم‌ترین رسالت‌های این مجموعه ارزشی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به جهت توانمندی و ارتقای قدرت بازدارندگی دفاعی، اعتماد مردم نسبت به مجموعه نیرو‌های مسلح و دفاعی از سطح بالایی برخوردار است، گفت: تلاش مجموعه صنعت دفاعی برای تولید دستاورد‌های دفاعی در جهت قطع هرگونه وابستگی در کنار اقدامات ارتباطی و رسانه‌ای هوشمند، موجبات تولید قدرت را برای نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است. وی در ادامه سخنان خود با تبیین فرمایش حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در خصوص اهمیت جایگاه وزارت دفاع به عنوان حساس‌ترین نقطه نظام افزود: این وزارتخانه همواره کانون توجه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و بر این اساس روابط عمومی‌های وزارت دفاع به واسطه داشتن اطلاعات، نقش حساسی در حوزه اطلاع رسانی برعهده دارند و باید در کنار اطلاع‌رسانی دقیق و هوشمندانه، مراقبت‌های رسانه‌ای را به عنوان یک اصل حفاظتی همواره مورد توجه و اهتمام قرار دهند.
وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اینکه امروز در اوج تقابل با دشمن در عرصه‌های گوناگون از جمله عرصه جنگ اقتصادی هستیم، افزود: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی درصدد القای حس ناامیدی و یأس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومی‌ها در تزریق امید و نشاط در آحاد جامعه و مردم از نقش مؤثر و بسزایی برخوردارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار