کد خبر: 956292
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
محمد دیندار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در مجموعه چهار قسمتی «حماسه سوم» که ادامه‌ای بر مستند سینمایی از آزادی تا آبادی است بار دیگر در کنار تجلیل از حماسه ۴۵روز مقاومت و نیز حماسه آزاد‌سازی خرمشهر، در پی تحقق حماسه سوم یعنی حماسه آبادی خرمشهر هستیم و تا شکل‌گیری حماسه سوم، به سهم خود این مطالبه را همچنان در آینده دنبال خواهیم کرد.

سال گذشته به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر مستند سینمایی «از آزادی تا آبادی» را کارگردانی کردم که پخش آن از شبکه‌های مستند و سوم بازتاب بسیار گسترده و کم‌سابقه‌ای را در میان رسانه‌های مختلف و عموم مردم و محافل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به همراه داشت. آنچه باعث شد تا آن مستند با استقبال فراگیر مخاطبان روبه‌رو شود این بود که در کنار تجلیل آن حماسه عظیم و حماسه‌سازان عزیز، تحلیلی از وضعیت خرمشهر در بعد از جنگ را برای اولین بار به شکلی دقیق مورد توجه قرار دادیم و پای صحبت مردم در نقاط مختلف شهر و روستا‌ها نشستیم و بر این نکته تأکید کردیم که شهری که با خون بهترین جوانان و رزمندگان وطن در سوم خرداد ماه سال ۶۱ آزاد شد، باید بعد از آزادی به بهترین شکل نیز به آبادی می‌رسید، اما افسوس که با تمام تلاش‌ها شاهد غفلت‌ها و بعضاً کم‌کاری‌هایی نیز در طول سالیان بعد از جنگ در حوزه‌های اجرایی و مدیریتی بوده‌ایم که باعث شده هنوز این شهر حماسه، زخمی جنگ باشد و مردمان خوبش با مشکلات مختلفی روبه‌رو باشند.

در مستند «از آزادی تا آبادی» بانوی گرامی خانم فاطمه جهان‌آرا خواهر گرامی شهید محمد جهان‌آرا به نکته درست و دقیق و قابل تأملی اشاره کرد مبنی بر اینکه جوانان و رزمندگان خون خود را برای آزادی این شهر دادند و انتظار می‌رفت که بعد از آن نیز مدیران اجرایی تمام توان خود را برای آبادی آن به کار گیرند...، اما افسوس آنچنان که باید چنین نشد.

باری! پخش مستند از آزادی تا آبادی و نگاه صریح آن به وضعیت خرمشهر باعث گردید تا در برخی زمینه‌ها شاهد رسیدگی‌هایی به این شهر باشیم و در برخی موارد نیز با وجود وعده‌ها و قول‌های مسئولان برای رفع بعضی از مشکلات، اما این وعده‌ها تحقق نیافت. در مجموعه چهار قسمتی حماسه سوم که ادامه‌ای بر مستند سینمایی از آزادی تا آبادی است در پی تحقق حماسه سوم یعنی حماسه آبادی خرمشهر هستیم و تا شکل‌گیری حماسه سوم، به سهم خود این مطالبه را همچنان در آینده دنبال خواهیم نمود. پخش این مستند از شب گذشته آغاز و تا جمعه ادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار