کد خبر: 956640
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
ترامپ در کنفرانس مشترک خبری با نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که ایران با حکومت کنونی می‌تواند به کشور بزرگی تبدیل شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مشترک خبری با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که ایران با حکومت کنونی می‌تواند به کشور بزرگی تبدیل شود.

با توجه به اینکه اظهارات تند دونالد ترامپ طی روز‌های اخیر موجب تشدید تنش بین واشنگتن و تهران شده است، رئیس جمهور آمریکا در ادامه سعی کرد تا لحن اظهارات خود علیه ایران را تا حدی ملایم کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: بر این باورم که ایران مایل به مذاکره و گفتگو است و اگر آن‌ها مایل به مذاکره باشند، ما نیز حاضر هستیم مذاکره کنیم. خواهیم دید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد، ولی یک واقعیت را می‌دانم و آن این است که نخست وزیر ژاپن روابط بسیار نزدیکی با رهبری ایران دارد، کسی نمی‌خواهد شاهد رخ دادن اتفاقات هولناک باشد، به خصوص من.

دونالد ترامپ افزود: به نظر من آمریکا و ایران می‌توانند به یک توافق مشترک برسند. ایران دارای پتانسیل‌های اقتصادی بزرگی است. من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم. آن‌ها افراد بزرگی هستند. ایران ظرفیت اقتصادی عظیمی داشته و این شانس را دارد تا با همین حکومت فعلی به یک کشور بزرگ تبدیل شود.

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می‌کنند. مقامات آمریکایی تحریم‌های کلیدی علیه اقتصاد ایران وضع کردند و به گفته آن‌ها هدف از این تحریم‌ها تغییر رفتار ایران است. آمریکا همچنین سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد که ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و آمریکا را حامی تروریسم خواند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
1
یکی از فاکتورهای مورد نیاز ترامپ " برای انتخاب شدن در نوبت دوم رئیس جمهوری " اینستکه خودرا در انتخاب خروج از برجام وایجاد باب مذاکره با ایران " موفق شود" برای همین استکه لحن صحبت خودرا ملایم کرده " تا ایران را در دام مذاکره بیاندازد " اما خدا
می داند که هیچ نقطه مثبتی در مذاکره با امریکا " غیر از دادن امتیاز جدید " بیشتر از متن برجام " برای ایران نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
1
نخست وزیر ژاپن ۴۰ سال ایران نیامده
ترامپ گفته روابط نزدیکی با ایران داره
روابط پنهان بوده ما خبر نداشتیم
تا دو سه روز پیش ملت ایران را تروریست قلمداد کرد
حالا گفته ایران با همین حکومت میتواند به کشور بزرگی تبدیل شود
پاسخ ها
said
| Switzerland
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
سلام. عزیز قبلا میگفت دولت ایران تروریست است بعد گفت ملت تروریست است وبعد نیروی نظامی ایران را تروریست خواند و قبل از رسیدن به قدر اوباما و کلین تون را تروریست پرور خواند و اگر راستش را بخواهی برای ترامپ همهً عالم تروریست هستند غیر از خود او .
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
انهایی که بطور کل مزاکره را انکار میکنند (ضمن اینکه در قاموس سیاست هر جیزی امان دارد ) ببینند . ظریف بلاخره کار خودش را انجام داد
said
|
Switzerland
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
سلام. ترامپ به خوبی می داند در زمانِ کمی که دارد به هیچ توافقی با ایران دست نخواهد یافت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار