کد خبر: 957461
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
مدیرمسئول روزنامه جوان:
دکتر عبدالله گنجی گفت: جوانان‌ باید وارد چرخه‌ مدیریتی‌ کشور شوند تا با استفاده از پتانسیل‌ و خلاقیت این قشر بقا و دوام‌ نظام را داشته باشیم‌.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عبدالله گنجی در همایش بیداری امام خمینی (ره)، اسلامی ـ. رسانه و تمدن اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: شکستن حصار رسانه‌ای دشمن یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری از رسانه‌ها خواسته‌اند و در بیانیه گام دوم انقلاب مبارزه با ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را به عهده رسانه قرار داده‌اند تا تصویری که ظالمانه مخدوش شده را شفاف کنند.

وی افزود: غرب در حال تولید محتوا برای ذائقه‌های مختلف مردم ایران اسلامی با گرایش‌های سیاسی و عقاید مختلف است و برای حزب‌ها و گرایش‌های مختلف محتوا تولید می‌کند و این پیچیدگی جنگی است که ما با آن درگیر هستیم.

مدیرمسئول روزنامه جوان بیان کرد: اگر بخواهیم مانند غرب باشیم و با دیدگاه غرب پیش رویم دچار التقاط می‌شویم، اما امام راحل که گام اول انقلاب را رقم زدند اهل التقاط نبودند و ما باید بتوانیم منهای غرب خوب زندگی کنیم.

گنجی خاطرنشان کرد: مردم‌سالاری امام(ره) درون‌دینی بود و ایشان اعتقاد داشتند مردم باید در حکومت دخالت داشته باشند که این از مبانی تمدن امام راحل بود و ما زیرساخت‌های تمدنی‌مان را داریم و امام راحل زیرساخت آن را مهیا کرده‌اند به دلیل وجود همین زیرساخت‌های تمدنی امروز آمریکا با ما نمی‌جنگد و چنین چیزی سابقه نداشته و در طول تاریخ هر کشوری با ما مشکل داشت حمله می‌کرد، اما الان اینطور نیست.
 
وی عنوان کرد: رسانه‌ها باید تجربیات افرادی که گام اول انقلاب را رقم زده‌اند منعکس کنند و مفاهیم مربوط به امام جنگ و انقلاب را مطرح کنند، حفظ این زیرساخت برعهده رسانه‌ها است.

گنجی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب باید از سوی رسانه‌ها به صورت جدی انجام شود، تصریح کرد: امروز ما مشکل مبانی نداریم مشکل ما در خلوص و ناب بودن اندیشه دینی است که مقام عظمای ولایت آن را در بیانیه گام دوم انقلاب به تصویر کشیده‌اند.

وی تشریح کرد: بخش سوم بیانیه گام دوم انقلاب که مربوط می‌شود به این اندیشه که به کجا داریم می‌رویم و چگونه می‌رویم بسیار مهم و حاکمیت باید برای آن سازوکار ایجاد کند و رسانه به صورت جدی مطالبه گری کند مثلا اگر قرار است جوانان وارد عرصه مدیریت شوند باید سن انتخابات مجلس پایین بیاید و قوانین تغییر کنند که این را باید رسانه‌ها مطالبه کنند.

گنجی گفت: امام (ره) از جهت رسانه بسیار مظلوم بودند و رسانه نداشتند فقط دو شبکه تلویزیونی بود، اما آن پیشرفت عظیم را در کشور ایجاد کردند امروز رسانه‌های بسیاری داریم که قابل مقایسه با آن زمان نیست. به فرموده مقام معظم رهبری امروز هیچ موردی به اندازه انفجار اطلاعاتی و ارتباطی اهمیت ندارد.

مدیرمسئول روزنامه جوان اضافه کرد: در حال حاضر کسانی که تصمیمات عالی کشور را می‌گیرند در قدرت تکرار شده‌اند و خلاقیت از بین رفته است بنابراین جوانان باید وارد چرخه مدیریتی کشور شوند تا با استفاده از پتانسیل و خلاقیت این قشر بقا و دوام نظام را داشته باشیم.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
سلام چرافقط نظر اقایون قید مشه حرف خانم ها درج نمیشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار