کد خبر: 957864
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
جدال لفظی و درون‌گروهی اصلاح طلبان درباره محمدعلی نجفی بالا گرفته است. غلامحسین کرباسچی از همان ساعات اولیه پس از دستگیری نجفی، یادآور دو سال پیش شد، روز‌هایی که اصلاح طلبان اصرار بر شهردار شدن او داشتند.
حالا کرباسچی از بحث پیرامون ارتباط نجفی و میترا استاد در همان روز‌هایی می‌گوید که مشغول تصمیم گیری برای شهردار شدن نجفی بوده‌اند؛ روز‌های تابستان ۹۶. کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران در روزنامه سازندگی می‌نویسد: «در آغاز تابستان سال ۱۳۹۶ در حضور چهار تن از اصلاح‌طلبان برجسته که نام‌شان نزد اینجانب محفوظ است، در دفتر جناب آقای نجفی به حضورشان رسیدم و در حین بحث و رایزنی برای گزینه‌های شهرداری تهران درباره همین پرونده مطروحه از ایشان سؤال کردم و درباره عوارض طرح این پرونده و اثرات منفی آن در مدیریت شهری تهران و نیز حوزه خصوصی آقای نجفی در حضور دوستان هشدار دادم. ایشان البته آن روز برخلاف این روز‌ها اصل ماجرا را منکر شدند و با عبور از این مسئله سعی کردند آن را در حد یک آشنایی ساده تخفیف دهند...»
کرباسچی در ادامه از بی‌اعتنایی اصلاح طلبان نسبت به این موضوع می‌نویسد: «با وجود انتقال این پیام در سطوح مختلف جبهه اصلاحات به علل سیاسی از تسری آن به بدنه اصلاحات جلوگیری شد و با وجود آگاهی برخی اعضای شورای شهر از پرونده، به علت بدگمانی آنان به مقامات مسئول - که البته ریشه در پاره‌‏ای رفتار‌های نادرست همین نهاد‌ها و مقام‌ها دارد - شهرداری به دکتر نجفی رسید.»
و بعد کرباسچی از تعصب اصلاح طلبان برای شهردار شدن نجفی و سلب امکان بررسی مستندات در مورد این موضوع می‌گوید: «در چنین شرایطی بود که به جای بررسی مستندات پرونده مدعیان علیه آقای نجفی در نهاد‌های معتمد خود یا وجدان خویش، این پرونده را «باج‌خواهی» خواندند و با تعصب بر انتخاب آقای نجفی امکان بررسی آن شایعات بلکه مستندات را حتی از معاون اول رئیس‌‏جمهور سلب کردند... دوستان حتی مخالفت نهاد‌های دولتی نزدیک به جبهه اصلاحات با شهرداری دکتر نجفی را نادیده گرفتند و از خود نپرسیدند چرا در دولت دوم دکتر روحانی مسئولیتی به دکتر نجفی داده نشد...» کرباسچی حتی تاریخ جلساتی را بیان می‌کند که در آن جلسات مخالفت نهاد‌های سیاسی و امنیتی کشور با شهردار شدن نجفی اعلام می‌شود. اصلاح طلبان باز هم اعتنا نمی‌کنند. مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران البته نوشته کرباسچی در مورد اطلاع قبلی اصلاح طلبان از روابط شخصی محمدعلی نجفی را رد کرده است. محسن میردامادی هم در یادداشتی ضمن تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان عضو شورای شهر اگر از جزئیات ارتباط نجفی خبر داشتند، اساساً او را شهردار نمی‌کردند، سکوت کرباسچی را خیانت او به اصلاح طلبان نامیده است.
با این حال نه الویری و نه میردامادی هیچ‌کدام آن بخش از ادعای کرباسچی در مورد مخالفت برخی نهاد‌ها با شهردار شدن نجفی را رد نکرده‌اند. همان روز‌های ۹۶ اخباری در مورد مخالفت نهاد‌های اطلاعاتی کشور با شهردار شدن نجفی به گوش می‌رسید. دولت هم با تأیید حکم شهرداری نجفی توسط وزارت کشور عملاً نشان داد نسبت به آن بی اعتناست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار