کد خبر: 958072
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه آزادراه تهران - شمال در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در صورتی که حدود ۱۰ سال گذشته تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: خیرالله خادمی امروز در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه تهران - شمال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر این پروژه به پیشرفت ۹۷.۵ درصدی برسد، قابل بهره‌برداری است؛ سعی داریم به گونه‌ای عمل کنیم تا تعهد بهره‌بهرداری از قطعه اول این پروژه اجرایی شود مگر اینکه شرایط استثناء پیش آید.

وی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در صورتی که حدود ۱۰ سال گذشته تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما در طول چهار سال گذشته شاهد پیشرفت ۷۰ درصدی آن بوده‌ایم؛ ممکن است این پروژه با چند ماه تأخیر که امری عادی به شمار می‌آید به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازه‌های اضافه شده نیز به زمان اجرا نیاز دارد، در کنار آن در بخش‌هایی از مسیر آزادراه تهران - شمال افتادگی‌هایی داشتیم که باید ترمیم آن صورت می‌گرفت و این‌ها همه در روند پیشرفت پروژه مژثر بوده است.

خادمی با تأکید بر اینکه اقدامات فیزیکی و سازه‌ای در این پروژه با پیشرفت ۹۹ درصدی تقریبا به اتمام رسیده است، گفت: کار‌های تأسیساتی پروژه پیشرفت ۶۵ درصدی دارد که بخش ضروری این کار‌ها به اتمام می‌رسد و مابقی آن بعد از بهره برداری پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بتوانیم فاز نخست آزادراه تهران - شمال را در اواخر تابستان ۹۸ وارد مرحله بهره‌برداری کنیم، در خصوص دلایل زمان طولانی شدن پروسه اجرای کار گفت: در سه تا چهار سال گذشته کار‌های انجام شده بر اساس گزارش‌های دریافتی مهم و اساسی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پروژه آزادراه تهران - شمال از حیث سرمایه‌گذاری برای کشور پروژه‌ای مهم است؛ چون بنیاد و دولت هر دو برای این پروژه هزینه کرده‌اند.

خادمی بیان کرد: زمانی که پبمانکار چینی پروژه آزادراه تهران - شمال در سال ۹۳ از کشور خارج شد و پروژه به مهندسان و پیمانکاران و مشاوران ایرانی واگذار شد، تحولی عظیم در روند اجرای پروژه داشتیم و طی سه تا چهار سال گذشته اقداماتی را انجام دادیم که سال‌ها منتظر آن بودیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار