کد خبر: 958325
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به روایت آمار
آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ از صبح امروز آغاز شده است و آمار داوطلبان نشان می‌دهد، ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و ۴۹.۹۰ درصد مرد هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ از صبح امروز آغاز شد و برخی داوطلبان بعدازظهر امروز و برخی دیگر فردا در نوبت صبح به رقابت برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها می‌پردازند.
 
آمار ثبت‌نام کنندگان آزمون امسال نشان می‌دهد که نسبت به تعداد داوطلبان سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار و ۵۰۲ نفر کمتر ثبت‌نام کردند، امسال ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۰۸ هزار و ۵۴ نفر زن و ۳۰۶ هزار و ۸۲۹ نفر مرد هستند یعنی ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و ۴۹.۹۰ درصد مرد هستند.

از مجموع داوطلبان ثبت‌نام کننده تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ نفر علاوه بر انتخاب کد رشته امتحانی اول، علاقمندی خود در کد رشته امتحان دوم را نیز اعلام کردند.

در مجموع ۳۹۹ هزار و ۱۲۰ نفر برای رشته علوم انسانی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۴.۵۵ درصد زن و ۴۵.۴۵ درصد مرد هستند، ۳۷ هزار و ۱۰۷ نفر برای رشته علوم پایه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۷.۱۱ درصد زن و ۳۲.۸۹ درصد مرد هستند.

در رشته فنی و مهندسی ۱۴۳ هزار و ۳۱۲ نفر ثبت نام کننده بود که ۲۷.۲۷ درصد آنان زن و ۷۲.۷۳ درصد مرد هستند، ۱۸ هزار و ۹۱۱ نفر در رشته کشاورزی و منابع طبیعی ثبت‌نام کردند که ۵۲.۶۱ درصد زن و ۴۷.۳۹ درصد مرد هستند.

برای شرکت در رشته هنر ۵۴ هزا و ۴۱۶ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۰.۹۴ درصد زن و ۳۹.۰۶ درصد مرد هستند. ۲۶۸۶ نفر برای رشته دامپزشکی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۰.۳۱ درصد زن و ۳۹.۶۹ درصد مرد هستند.

نتایج اولیه آزمون اواسط تیر ماه و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی اواخر شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
به خاطر بیکاری ست یعنی با آمار بالای بیکاری ارتباط داره چون مقطع ارشد در همه جای دنیا مقدمه ای است برای آمادگی دوره دکتری که کار بنیادی انجام بشه نه مثل اینجا که با نادانی غالبا فقط دنبال گرفتن مدرک اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر