کد خبر: 958504
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
رئیس پلیس پایتخت از آمادگی پلیس برای اجرای طرح جدید ترافیک در محدوده زوج و فرد خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی در حاشیه کارگاه پلیس حرفه‌ای که صبح امروز در سوهانک برگزار شد، گفت: در ادامه جلساتی که برای ارتقای رفتار پلیس داشتیم، امسال نیز این جلسات را به شکل جدیدی برگزار کردیم و در مرحله نخست این کارگاه برای فرماندهان پلیس برپا شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت و مدیریت ترافیک و صحنه‌ءهای تصادف در تمام شهر‌ها بر عهده پلیس است، اظهارکرد: ما باید اعمال قانون را هدفمند کنیم و در زمینه کروکی هم تلاش کنیم که مردم کمتر اذیت شوند و برایشان مزاحمت ایجاد نشود. ما دراین جلسات به دنبال ارتقای این موارد هستیم. در زمینه مشاوره و ارائه خدمات و در بحث آموزش‌ها نیز باید جدی‌تر عمل کنیم.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه ما هم داخل مجموعه پلیس وهم در برخورد با مردم باید رفتارمان حرفه‌ای باشد، گفت: تمام اقداماتی که پلیس انجام می‌دهد، بدون کمک مردم ممکن نیست. ما برای اینکه یک انتظاری از فرماندهان داشته باشیم باید ابتدا آموزش‌های لازم را به آنان بدهیم.

رحیمی در پاسخ به پرسشی در مورد پارک دوبل در مقابل برخی مراکز و ایستادن در بزرگراه‌ها برای اتمام طرح زوج و فرد اظهارکرد: روزانه حدود ۲۰۰۰ تماس درمورد سدمعبر داریم که مردم از توقف دوبل و سوبل و توقف وانت بار و ... گلایه می‌کنند. بخشی از ترافیک تهران هم مربوط به همین موارد است. در همین راستا ما در هفت، هشت نقطه سد معبر‌های مهم را جمع‌آوری کردیم و به مناطق راهنمایی ورانندگی ابلاغ شده است که با سد معبر‌ها برخورد کنند. در تهران ده‌ها جرثقیل ماموریت ویژه‌ای پیدا کردند تا با توقف دوبل و سوبل برخورد کنند. من از مردم می‌خواهم با پلیس همکاری کنند. آنان حتما نباید در مقابل در ورودی محلی که کار دارند توقف کنند و داخل آنجا شوند.

رحیمی در مورد اجرای قفل چرخ برای خودرو‌ها نیز گفت: من نظرم این نیست، اما در مورد انتقال خودرو‌های متخلف نیز من اجازه نمی‌دهم که با جرثقیل‌های غیر ایمن خودرویی حمل و به هیچ عنوان نباید آسیبی به خودرو‌ها وارد شود، اما در مورد قفل چرخ، این وسیله خودش در خیابان‌های تهران ترافیک سنگین ایجاد می‌کند و نمی‌شود در محلی که توقف ممنوع است خودمان قفل چرخ بزنیم به خودرویی که توقف غیرمجاز داشته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس آمادگی اجرای طرح جدید ترافیک تهران در محدوده زوج و فرد را دارد، اظهارکرد: ما جلساتی داریم و همراه هستیم و در حال اجرا هستیم. در جمع‌بندی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که سهمیه ۲۰ روز در فصل برای پلاک تهران و ۱۵ روز در هرفصل برای پلاک شهر‌های دیگر می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

وی در مورد هوشمند شدن پلیس راهور نیز گفت: این موضوع به‌طور جدی در دستور کار است. ۱۵۰ دست افزار تحویل پلیس شده است. پلیس راهور به دوربین مجهز خواهد شد. در گام اول پلیس نامحسوس مجهز شده است. مرکز کنترل ترافیک با بیش از ۲۰ سامانه هوشمند راه اندازی شده و ما براساس چشم اندازی که ناجا ابلاغ کرده است، در حال انجام اقداماتمان هستیم.

رحیمی در مورد کنترل خط ویژه از سوی ماموران راهور نیز اظهارکرد: ما صحبت کردیم که باید شرکت‌های خدماتی این کار را انجام دهند و پلیس به مسئولیت اصلی خودش بپردازد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار