کد خبر: 958823
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
«کفرناحوم» که نامزد اسکار ۲۰۱۹ بود، تمام رکورد‌های سینمای عرب را جابه‌جا کرد که بیشتر مدیون گیشه سینمای چین است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، درام نامزد اسکاری «نادین لبکی» کارگردان لبنانی با عنوان «کفرناحوم» تمام رکورد‌های سینمای عرب را جابه‌جا کرد که بیشتر مدیون مارکت سینمای چین است. در حالی که این دور از رویداد سینمایی کن برای سینمای کشور‌های عربی ناامیدکننده بود، اما معدود آثاری از همین منطقه در رقابت‌ها و رویداد‌هایی مهم به موفقیت‌هایی چشمگیر دست یافتند که همین موفقیت باید دلیلی برای خرسندی صنعت سینمای عرب باشد. «کفرناحوم» ساخته «نادین لبکی» کارگردان زن لبنانی با نامزدی اسکار و نیز دریافت جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۱۸ عنوان موفق‌ترین فیلم تمام تاریخ دنیای عرب را از آن خود کرده است. پس از اکران آغازین در ۲۹ آوریل، «کفرناحوم» که داستان نوجوانی ۱۲ساله است که از دست خانواده‌اش می‌گریزد، در گیشه سینمای کشور چین خوش درخشید.
با وجود فروش گیشه خانگی یک‌میلیون و ۶۰۰هزار دلاری این فیلم که با اکرانی محدود توسط کمپانی سونی انجام گرفت و آمار ناامیدکننده از دیگر مارکت‌های شاخصی همچون فرانسه با ۶۳۵هزار دلار و بریتانیا با ۱۸۴هزار دلار، اما اتفاق خوب برای این فیلم در چین رخ داد. به دنبال اکران موفق این فیلم در این کشور تنها در آخر هفته اکران اول خود در این کشور ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار دلار فروش داشت که این موفقیت مرهون راهکار رندانه کمپانی «راود پیکچرز» برای زمان و نوع اکران «کفرناحوم» در چین بود. تا موعد جشنواره کن و موفقیت این فیلم در این رویداد مهم سینمای جهان، فروش کلی فیلم به رقم ۴۰میلیون دلار رسیده بود و حالا این رقم به ۵۴میلیون دلار رسیده و حتی از فیلم «شَزَم»، «دامبو» و به تازگی از «علاءالدین» هم بالاتر ایستاده است.
ویژگی‌های قابل توجه فیلم کفرناحوم تمام رکورد‌های سینمای عرب را شکسته است. نادین لبکی کارگردان این فیلم موفق، در سال ۲۰۰۷ با اولین فیلم بلند خود «کارامل» که آن هم تا پیش از این، بزرگ‌ترین فیلم موفق سینمای عرب بود، در زمان خود ۱۴میلیون دلار فروش داشت. مقام دوم در دست «حیفا المنصور» کارگردان سعودی بود که ۶میلیون دلار برای فیلم «وجده» کسب کرده بود. مقام سوم هم با فروش ۴میلیون دلاری به فیلم «بهشت» تعلق داشت که به کارگردانی «هانی ابو اسعد» ساخته شده بود. این فیلم نیز نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم زبان خارجی را در کارنامه خود دارد. مهم‌ترین وجه موفقیت فیلم «کفرناحوم» به حضور و خوب دیده شدن این فیلم در مارکت چین برمی‌گردد که به عنوان پدیده‌ای بالقوه از دنیای عرب معرفی شده است و در این مارکت در حال توسعه و غیرقابل پیش‌بینی، با استقبال مخاطبان این کشور پرجمعیت مواجه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار