کد خبر: 959103
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم در همسویی با سیاست‌های ضد ایرانی امریکا، مدعی شد که آلمان شواهدی مجاب‌کننده مبنی بر مسئولیت ایران برای حمله به دو نفتکش در هفته گذشته در دریای عمان دیده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پس از متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان از سوی مقامات امریکایی و انگلیسی، دولت آلمان هم اتهامات علیه تهران را تکرار کرد. روزنامه واشنگتن‌اگزمینر گزارش داد: آنگلا مرکل سه شنبه شب گفت که آلمان شواهدی مجاب‌کننده مبنی بر مسئولیت ایران برای حمله به دو نفتکش در هفته گذشته در دریای عمان دیده است. طبق گزارش این روزنامه، مرکل گفت: «ما این اقدامات را بسیار جدی می‌گیریم. وضعیتی بسیار جدی است. تنش در این وضعیت نباید گسترش یابد». این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ مرجع بین‌المللی معتبری دست داشتن ایران در حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را تأیید نکرده است.
ادعای مرکل درحالی است که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پیش‌تر گفته بود که اسناد و شواهد امریکا برای متهم کردن ایران در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان کافی نیست و باید بررسی‌های دقیقی در این زمینه انجام شود. ادعای مقامات اروپایی و امریکایی در شرایطی است که دیگر متحدان امریکا، سناریوی این کشور علیه ایران را نپذیرفته‌اند. وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت که مدارک امریکا درباره حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان مخدوش است و حتی متحدان این کشور نیز به آن شک دارند. سرگئی لاوروف با اشاره به حمله به دو نفتکش در دریای عمان گفت که هنوز مشخص نیست در دریای عمان چه اتفاقی افتاده است. به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه افزود: «یک تحقیق همه‌جانبه در این زمینه مورد نیاز است و همچنین گفت‌وگو بین کشور‌های خلیج فارس از جمله پادشاهی‌های عربی و ایران». از سوی دیگر، طبق اطلاعات جدیدی که در اختیار پایگاه یمنی النجم‌الثاقب قرار گرفته، معلوم شده است چگونه اسرائیل با همکاری برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس نقشه‌های جنون‌آمیزی را برای هدف قرار دادن امنیت خاورمیانه کشیده‌اند. پایگاه النجم‌الثاقب تصریح کرد: یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد به تازگی جلسات مشاوره‌ای متعددی میان مقامات اسرائیل و امارات برگزار و بر تشکیل یک گروه مسلحانه جدید با افکار افراطی توافق شده و به آن وظیفه انجام اقدامات خرابکارانه در اقیانوس هند، دریای عمان و بخش‌هایی از جنوب آسیا محول شده است». این گزارش می‌افزاید: «این گروه قادر است حملاتی را در دریای عمان و اقیانوس هند به انجام برساند، اما فرماندهی این گروه در صحرای حضرموت یمن و تحت نظارت مستقیم موساد و دستگاه‌های اطلاعاتی کشور‌های دیگر منطقه قرار دارد. طبق اطلاعات به دست آمده، این گروه هشت ماه قبل تشکیل شد و نیروهایش در پایگاه‌های نظامی اسرائیل در اریتره و برخی دیگر از پایگاه‌های عربی- اسرائیلی در سراسر جهان آموزش دیده‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار