کد خبر: 959127
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
فريدون حسن
فريدون حسن
تجهیز ورزشگاه‌ها، استفاده از گیت‌های مجهز و بلیت الکترونیک، همه این‌ها از فاکتور‌های تعریف شده و بدیهی برگزاری مسابقات فوتبال در سراسر جهان است، مواردی که البته فوتبال حرفه‌ای ما دیر به یاد فراهم کردن آن‌ها برای برپایی رقابت‌های باشگاهی افتاده است.
با این حال باید تأکید فدراسیون بر حتمی شدن این شرایط برای آغاز لیگ را به فال نیک گرفت. فدراسیون فوتبال هرچند خود اصلی‌ترین مقصر حوادث روی داده در لیگ قبل بود و هنوز هم حاضر به پذیرش اشتباهات خود نیست و حتی مدیران مقصر از حضور در کمیته انضباطی امتناع می‌کنند، اما به هر حال تصمیم گرفته تا با برنامه‌ریزی درست هرچند دیر لیگ را سر و سامان دهد.
در این میان هرچند فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اول و آخر فوتبال کشور مسئول اصلی برقراری نظم و فراهم شدن امکانات لازم شناخته می‌شود، اما نباید از یاد برد که ورزش تماماً دولتی ما به هر حال همیشه محتاج کمک دولت بوده و است و بالطبع فدراسیون فوتبال نیز در این راه به کمک مقام بالادستی خود یعنی وزارت ورزش نیازمند است؛ اتفاقی که البته چندان با استقبال مسئولان وزارت ورزش روبه‌رو نشده است. وزارتی‌ها هر چند نمی‌توانند به‌صورت علنی با این برنامه‌ریزی فدراسیونی‌ها که برای ریاست بعدی‌اش نقشه‌ها در سر دارند، مخالفت کنند، اما با جدی نگرفتن آن و بیان برخی حرف‌ها نظیر آنچه سلطانی‌فر وزیر ورزش عنوان کرده‌است که حتی بلیت الکترونیک هم مشکلی را برطرف نمی‌کند و باید چه کرد، عملاً نشان می‌دهند عزمی برای کمک به فدراسیون فوتبال در راه ساماندهی به وضعیت ورزشگاه‌ها و مسابقات لیگ ندارند یا لااقل قرار نیست با این فدراسیون همکاری داشته باشند.
آنچه مسلم است اینکه فدراسیون فوتبال به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست. فدراسیون فوتبال با معضلات زیادی دست به گریبان است که بیشتر آن نیز مربوط به ناکارآمدی و برخی سوءمدیریت‌های حاکم در آن است، اما این فدراسیون پرحاشیه و مشکل دار حالا تصمیم گرفته‌است یک کار اصولی و درست انجام دهد؛ کاری که یک تنه از عهده انجام آن بر نمی‌آید. بنابراین به تنها ابزار موجود خود متوسل شده و اعلام می‌کند که اگر شرایط فراهم نشود لیگ را برگزار نمی‌کند. اما در این میان حرف‌هایی به میان می‌آید و به نظر می‌رسد عده‌ای سعی دارند با مستمسک قرار دادن اشتباهات و کوتاهی‌های قبلی فدراسیون فوتبال این‌طور وانمود کنند که بحث برگزار نکردن لیگ مسئله‌ای است برای فرار از پاسخگویی و پوشاندن سوءمدیریت‌های حاکم بر فدراسیون فوتبال.
تکرار می‌کنیم در اینکه فدراسیون فوتبال مقصر اتفاقات روی داده‌است و با کوتاهی‌ها و سوءمدیریت خود به این آتش دامن زده هیچ شکی نیست. معتقدیم فدراسیون فوتبال باید برای شروع این کار سه مدیر متخلف خود در اتفاقات ورزشگاه اهواز را از کار برکنار کند، اما به این هم اعتقاد داریم که باید برای سر و سامان گرفتن اوضاع و برگزاری سالم لیگ به این فدراسیون کمک کرد.
درست شدن این اوضاع نیازمند یک عزم ملی است از رسانه گرفته تا مردم و مسئولان ورزش همه باید دست به دست هم دهند تا لیگ فوتبال در همه رده‌ها و دسته‌ها با سلامت کامل برگزار شود. همه باید دست به دست هم دهیم تا هوادار فوتبال، بازیکن و مربی با خیال آسوده راهی ورزشگاه شوند. به میان آوردن بحث‌های قدیمی و البته مهم که نباید فراموش شوند برای به تعویق افتادن این برنامه‌ریزی اشتباه بسیار بزرگی است که تنها به ضرر فوتبال تمام می‌شود. فدراسیون فوتبال هرچند پر‌مشکل و پر‌حاشیه و پرمسئله، قرار است یک کار درست انجام دهد و در این کار درست محتاج کمک همه ماست، هر چند فدراسیون فوتبال خود باید اولین قدم را بردارد و در جهت جلب اعتماد همه حرکت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار