کد خبر: 959185
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
براساس ۲۲ قطعنامه‌ای که در مجلس سنای کنگره امریکا به تصویب رسید قرار شد تا ایالات متحده بدون موافقت کنگره هیچ تسلیحاتی را با عربستان سعودی معامله نکند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مجلس سنای کنگره امریکا ۲۲ قطعنامه را به تصویب رساند که بر اساس آن‌ها ایالات متحده باید از انعقاد معاملات تسلیحاتی با عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عربی بدون موافقت کنگره دست بردارد.

بیش از نیمی از سناتور‌های آمریکایی به این قطعنامه‌ها رای موافق داده‌اند.

طبق قانون مصوبه، وزارت دفاع امریکا باید درباره برنامه‌های فروش تسلیحات یا تجهیزات نظامی به دیگر کشور‌ها به کنگره اطلاع دهد.

روز ۲۴ ماه مه مایکل پمپئو، وزیر خارجه امریکا تصمیم خود درباره استفاده از حق فوق العاده برای پایان روند انعقاد ۲۲ توافقنامه فروش تسلیحات به مبلغ ۸.۱ میلیارد دلار به اردن، امارات عربی متحده و عربستان در راستای "جلوگیری از تجاوز ایران" بدون تائید قانونگذاران را اعلام کرد.

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می‌کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده‌اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار