کد خبر: 959286
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
تیم ملی والیبال ایران درهفته چهارم لیگ ملت‌ها توانست برابر پرتغال به پیروزی برسد و با ۲۷ امتیاز صدرنشینی خود را در لیگ ملت‌ها تثبیت کند. این هفته از مسابقات که به میزبانی اردبیل در حال پیگیری است و شاگردان کولاکوویچ امروز به مصاف استرالیا می‌روند و در صورت پیروزی با ۱۰ برد به مرحله پایانی صعود خواهند کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: استرالیا دومین حریف ایران تنها موفق به کسب یک برد از ۹ بازی شده است و در بین ۱۶ تیم حاضر در مسابقات در رده پانزدهم قرار دارد. این بازی نیز چندان بازی سختی برای سرو قامتان ایران به نظر نمی‌رسد و در صورت کسب برد در این دیدار، شاگردان ایگور صعودشان به مرحله بعد لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ قطعی خواهند شد. 
هدایت کانگورو‌ها را مارک لبدو به عنوان سرمربی بر عهده دارد. توماس ادگارد با ۲۱۲ سانتی‌متر بلند قدترین و لوک پری با ۱۸۰ سانتی‌متر کوتاه قدترین بازیکنان استرالیا هستند. همچنین الکساندر ویلیامز نیز با کسب ۱۰۳ امتیاز (۹۱ آبشار، ۷ دفاع روی تور و ۵ امتیاز سرویس) در سه هفته گذشته، امتیاز آورترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود. پاول کارول ۳۳ ساله با ۲۰۷ سانتی‌متر قد و ۱۰۰ کیلو وزن، مسن‌ترین و کاپیتان تیم ملی استرالیا است.
***
اما در بازی دیشب برای کشورمان میلاد عبادی پور، سعید معروف، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور از ابتدا پا به یمدان گذاشتند.
تیم ملی یک قدم تا صعود به مرحله پایانی
* ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود پرتغال
تیم ملی با حمایت هواداران بازی را بهتر از حریف خود آغاز کرد و در امتیازات ابتدایی با سرویس‌های خوب بازیکنان خود به ویژه سعید معروف تواست از حریف پیش بیفتد. ایران از ابتدا با کنترل بازی تیم برتر بود و موفق شد در حمله، دفاع و دریافت از حریف پیشی بگیرد. در ادامه دفاع مجرد، امتیاز شماره ۸ را به تیم ما داد. حضور فلپس در منطقه سرویس باعث شد تا پرتغالی‌ها دو امتیاز متوالی کسب کنند و همین موضوع دو تیم را در عدد ۱۰ برابر کرد، اما فیاضی کمک کرد تا ایران زودتر از حریف به امتیاز یازده برسد، اما در ادامه پرتغالی‌ها بهتر از تیم ایران عمل کردند و توانستند در شرایطی به امتیاز ۱۶ برسند. با شروع بازی تیم ملی پرتغال تا امتیاز ۱۹ یک امتیاز برتری خود را حفظ کرد تا اینکه عبادی پور با یک دفاع زیبا امتیاز ۲۰ و برتری ایران را کسب کرد، اما بار دیگر حریف بازی را در امتیاز ۲۰ به تساوی کشاند. در همین امتیاز بود که غلامی جانشین معروف شد و توانست امتیاز ۲۲ را برای ایران کسب کند تا دو تیم در این امتیاز با یکدیگر برابر شوند، اما در نهایت پرتغالی‌ها با استفاده از عدم تمرکز تیم ما و اشتباهات فردی ایران به پیروزی در این ست رسیدند.
* ست دوم؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران
تیم ملی ست دوم را با وجود باخت با روحیه خوبی آغاز کرد و یک تک دفاع از سعید معروف ایران از حریف پیش انداخت، اما شاگردان سیلوا با افزایش اشتباه بازیکنان ایران موفق شدند با نتیجه ۸ بر ۴ نخستین تایم استراحت فنی را با پیروزی پشت سر بگذارند. با شروع بازی پرتغال ۱۰ بر ۷ برتری اش را حفظ کرد تا اینکه دفاع‌های دیدنی مجرد و سرویس‌های خوب عبادی پور ۳ اختلاف امتیاز بازی را به عدد یک کاهش داد تا سیلوا مجبور به گرفتن تایم استراحت برای پرتغال شود. درخشش مجرد ادامه داشت و او موفق شد با کسب امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی بکشاند. در این لحظه کولاکوویچ غفور را جانشین یلی در ترکیب تیم ملی کرد. در ادامه ایران توانست سه امتیاز متوالی با اسپک غفور و دفاع مجرد کسب کند. تیم ایران که اعتماد به نفس را دوباره به ایران برگرداند و تیم ملی ما سریعتر از حریف به امتیاز ۱۶ رسید. در ادامه بازهم ملی پوشان کم اشتباه‌تر از حریف ظاهر شدند و در نهایت ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران به پایان رسید.
*ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
در ست سوم از همان ابتدا سرویس‌های تاوارز باعث شد تا تیم ملی این کشور ۴ امتیاز از تیم ما پیش بیفتد و کولاکوویچ مجبور به درخواست وقت استراحت شد. روند امتیازگیری حریف ادامه داشت تا اینکه رفته رفته شاگردان کولاکوویچ موفق شدند اختلاف را کم کنند تا بازی ۷ بر ۴ به سود پرتغال پیش برود. پس از کسب امتیاز ۴ برای ایران سیلوا تقاضای ویدئو چک داد که نتیجه‌ای نداشت و همین باعث اعتراض کاپیتان پرتغال به داور شد که با کارت زرد جریمه شد و با تکرار اعتراض کارت قرمز دریافت کرد و منجر به کسب امتیاز پنجم برای ایران شد. کارت زرد کاپیتان پرتقال نبض بازی آن‌ها را گرفت و ایران بار دیگر با درخش مجرد ۱۴ بر ۱۲ از حریف پیش بیافتد. دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ با برتری شاگردان ایگور کولاکوویچ همراه شد. برتری ایران تا پایان این ست ادامه یافت و با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به اتمام رسید.
تیم ملی یک قدم تا صعود به مرحله پایانی
*ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران
شاگردان کولاکوویچ ست چهارم را به بهترین شکل آغاز کردند و ملی پوشان در همان ابتدا با سرویس‌های عالی خود دریافت حریف را با مشکل رو به رو کردند تا اثر گذاری پرتغال در حملات کمتر شود. پرتغالی‌ها که در این دیدار از سرویس‌های خود به خوبی استفاده کردند باز هم با سرویس عالی لورنزو به یک قدمی ایرانی رسیدند، اما تیم ملی توانست زودتر از حریف امتیاز ۸ را تجربه کند. در ادامه دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران همراه شد. اختلاف امتیاز ایران با پرتغال تا انتهای این ست حفظ و با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ تمام شد. تیم ملی والیبال ایران امروز در دومین بازی هفته چهارم از ساعت ۱۸:۳۰ برابر استرالیا قرار خواهند گرفت.
***
اما در ادامه رقایتهای این هفته ایران به مصاف فرانسه می رود . فرانسه که دوره گذشته رقابت‌ها در فینال نتیجه را به روسیه واگذار و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد، یکی از مدعیان این دوره به شمار می‌رود. فرانسوی‌ها از ۹ بازی خود موفق به کسب ۶ پیروزی شده‌اند و پایین‌تر از ایران در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند. شاید بتوان تنها بازی سخت ایران را دیدار با فرانسه مدعی دانست. ایران باید در آخرین بازی خود از این هفته به مصاف خروس‌هایی برود که ستاره‌ای، چون اروین انگاپت را در اختیار ندارد، اما با درخشش جوانانش در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار بگیرد. فرانسوی‌ها که برای صعود به مرحله بعد نیاز زیادی به سه پیروزی این هفته دارند، قطعاً برای جنگیدن مقابل ایران قرار خواهند گرفت که کار را سخت خواهد کرد. میانگین سنی تیم ملی فرانسه در این دوره از رقابت‌ها ۲۶ سال است. میانگین قدی این تیم نیز ۱۹۷ سانتی متر است. میانگین ارتفاع آبشار‌های بازیکنان این تیم ۳۴۴ سانتی‌متر و میانگین ارتفاع دفاع روی تور بازیکنان این تیم هم ۳۲۱ سانتی‌متر است.
کوین لیروکس با ۲۰۹ سانتی‌متر بلند قدترین و بنجامین دییز با ۱۸۳ سانتی‌متر کوتاه قدترین بازیکنان فرانسه هستند. همچنین جیان پاتری نیز با کسب ۹۲ امتیاز (۸۵ آبشار و ۷ دفاع روی تور) در سه هفته گذشته، امتیازآورترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود. بنجامین تونیوتی ۲۹ ساله با ۱۸۳ سانتی‌متر قد و ۷۲ کیلوگرم وزن، کاپیتان تیم ملی فرانسه است. مسن‌ترین بازیکن این تیم نیز تاکانیکو با ۳۴ ساله است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار