کد خبر: 959359
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گروه‌های جهادی کارخانه تولید نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی هستند، گفت: مقام معظم رهبری در جلسات مختلف به مسئولان نظام توصیه کردند که از نظر اعتبار و بودجه، بسیج را مورد حمایت قرار دهند، اما متأسفانه تاکنون این اتفاقات محقق نشده است.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی بسیج، سردار غلامحسین غیب‌پرور صبح دیروز در دیدار جمعی از جهادگران بسیجی استان خوزستان با اشاره به نگاه عمیق و نافذ رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان و لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت بانشاط و مؤمن انقلابی، گفت: هیچ‌کس به اندازه رهبر معظم انقلاب در نظام جمهوری اسلامی جوانان را به صورت شایسته درک نکرد. دلیل آن این است که در نگاه ایشان جوان یک نیروی خلاق، مبتکر و دارای جسارت انقلابی است که در افراد غیرجوان این خصیصه‌ها وجود ندارد. وی افزود: بخش اعظم بیانیه گام دوم رهبر فرزانه انقلاب مرتبط با جوانان و در ارتباط با آن‌ها تبیین شد. از طرفی نیز واگذاری مسئولیت‌ها در سپاه و بسیج به جوانان مؤید این است که اعتماد و باور عملی برای سپردن امور به آن‌ها به وجود آمده است.
سردار غیب‌پرور با اشاره به نقش کلیدی گروه‌های نقش‌آفرین در بسیج، تصریح کرد: حقیقت مأموریت‌های ذاتی بسیج آن است که این سازمان اگر در عرصه‌های نقش‌آفرینی ورود نکند رو به افول می‌رود و کارکرد خود را از دست خواهد داد، از همین رو گروه‌های نقش‌آفرین در بسیج باید خلاقانه به مأموریت‌های خود ادامه دهند. وی افزود: ما در سازمان بسیج مستضعفین، سند و چشم‌اندازی را در ۹ عرصه که هر عرصه به ۳۸ زیرگروه تقسیم می‌شود تدوین کرده‌ایم که یکی از عرصه‌های مهم، نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی است. بر همین اساس هدف اصلی از تشکیل گروه‌های جهادی تربیت، کادرسازی و جوان‌سازی برای پرورش نیرو‌های مؤمن انقلابی و ورود در عرصه‌های تربیتی، اقدام و عمل است.
سردار غیب پرور توسعه گروه‌های جهادی را در سازمان بسیج امری کلیدی دانست و عنوان کرد: در گام‌های آینده توسعه گروه‌های جهادی جزو برنامه‌های بسیج است، به نحوی که هر پایگاه یک گروه جهادی داشته باشد. اما گروه‌های جهادی تمهیداتی همچون بیمه و تجهیزات می‌خواهند، بنابراین ما تکلیف داریم که نیازمندی‌های گروه‌های جهادی را تأمین کنیم. وی افزود: مقام معظم رهبری در جلسات مختلف به مسئولان نظام توصیه کردند که از نظر اعتبار و بودجه، بسیج را مورد حمایت قرار دهند، اما متأسفانه تاکنون این اتفاقات محقق نشده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: این درحالی است، گروه‌های جهادی نیازمند ماشین، ابزار تخصصی و... هستند و تمام این موارد بودجه و هزینه دارد. از طرفی نیز موضوعات قانونی در گروه‌های جهادی یک اولویت است. یکی از وجوه جهاد، مردمی بودن آن است از این رو جهاد یک اولویت برای انقلاب اسلامی است.
سردار غیب پرور گفت: امروز گروه‌های جهادی کارخانه تولید نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی هستند و در دوران دفاع مقدس نیز کار‌های جهادی و روحیه جهادی در بین رزمندگان موج می‌زد. وی افزود: باید در استان خوزستان بحث گروه‌های جهادی حرف اول را بزند و از ۲ هزار پایگاه بسیج، هر پایگاه یک گروه جهادی داشته باشد و بدانید که کمبود‌ها از جمله نبود اعتبارات و تجهیزات نباید ترمز راه شما جوانان شود.
سردار غیب پرور با اشاره به سیل ابتدای سال ۹۸ و حضور نیرو‌های خدوم سپاه و بسیج برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: سیل ابتدای سال میزان و محکی برای شناخت نیرو‌های مخلص انقلاب اسلامی بود. وی با بیان خاطره‌ای از شهید اسلامی نسب تصریح کرد: این شهید بزرگوار بعد از ۹۸ روز پیکرش سالم بود؛ شهدا کسانی بودند که گام‌های مخلصانه را در دفاع از میهن اسلامی برداشتند؛ بر همین اساس ما با الگوگیری از راه شهدا می‌دانیم که نگاه‌مان به ماجرای سیل و خدمت‌رسانی به هموطنان عزیزمان اعتقادی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار