کد خبر: 959489
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
چند ماهی است که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرای فرآیند راه‌اندازی ۱۸۰۰ طرح اشتغالزایی در استان کرمانشاه است.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: چند ماه پیش بود که وزیر اقتصاد اعلام کرد نرخ بیکاری در ایران به ۲ /۱۲ رسید‌ه است. رقمی که برای کاهش آن و به یک رقمی رساندن آن باید سالانه یک‌میلیون شغل ایجاد شود، اما در حال حاضر دولت فقط توانسته ۶۵۰ هزار شغل جدید ایجاد کند. در این شرایط حتماً ورود و کمک نهاد‌های توانمند به این عرصه بیش از پیش احساس می‌شود که یکی از آن‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است. بر همین اساس بنیاد برکت این ستاد اقدامات اشتغالزایی خود را در اکثر استان‌های کشور آغاز کرده و در استان کرمانشاه هم کار‌های زیربنایی برای راه‌اندازی ۱۸۰۰ طرح اشتغالزایی را در دستور کار قرار داده که هزار طرح به بهره‌برداری رسیده و طی ماه‌های آینده و با به نتیجه رسیدن باقی آنها، بیش از ۳ هزار جوان کرمانشاهی به سر کار خواهند رفت.

چند ماهی است که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرای فرآیند راه‌اندازی ۱۸۰۰ طرح اشتغالزایی در استان کرمانشاه است. این طرح‌ها تا چند ماه آینده تکمیل و به پایان می‌رسند. بهره‌برداری از این تعداد طرح اشتغالزایی، ایجاد بیش از ۳ هزار فرصت شغلی را به دنبال دارد. از زمانی که طرح‌های بنیاد برکت برای متحول کردن کرمانشاه وارد این استان شد، زمان زیادی نمی‌گذرد، اما در همین مدت از ۱۸۰۰ طرح اشتغالزایی، یک‌هزار طرح به بهره‌برداری رسیده و ۸۰۰ طرح دیگر هم در شرف راه‌اندازی است و تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

سحاب به یاری کرمانشاه رفت

پس از وقوع زلزله سرپل ذهاب، بنیاد برکت از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مأموریت یافت که اشتغال‌های روستایی از دست‌رفته در اثر زلزله را احیا کند. در این راستا و در اولین گام، ۳۱۵ طرح اشتغالزایی در مناطق زلزله‌زده به‌خصوص برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شد. تسهیلات واگذار شده برای اجرای این طرح‌های اشتغالزایی به شکل بلاعوض بود.

در گام دوم و با انعقاد تفاهمنامه‌ای میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کمیته امداد امام خمینی (ره)، ایجاد ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در قالب مدل اشتغالزایی اجتماع‌محور برکت، تحت عنوان «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزایی برکت) در دستور کار قرار گرفت. این تعداد طرح اشتغالزایی با همکاری مشترک تسهیل‌گران بنیاد برکت و کارشناسان اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید. در گام سوم و پس از اجرای موفق این تفاهمنامه، با اضافه شدن متممی به آن، ایجاد یک‌هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور دیگر در تمام نقاط استان کرمانشاه هدف‌گذاری شد تا در قالب مدل اجتماع‌محور سحاب راه‌اندازی شود. با طی شدن فرآیند شناسایی، آموزش و اعطای تسهیلات به متقاضیان، این تعداد طرح اشتغالزایی نیز تا چند ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این ۱۸۰۰ طرح اشتغالزایی، بیش از ۳ هزار فرصت شغلی در سراسر استان کرمانشاه ایجاد می‌شود. میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای ایجاد این تعداد طرح اشتغالزایی، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال است.

با توجه به گسترش طرح‌های اشتغالزایی و تحت پوشش قراردادن تمامی شهرستان‌ها و مناطق محروم استان کرمانشاه، بنیاد برکت در دومین دوره آموزش تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی که در تیر ماه برگزار می‌شود، آموزش تعدادی تسهیل‌گر را برای استان کرمانشاه در دستور کار خود قرار داده است. ۱۸۰۰ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در استان کرمانشاه در ۲۰ رسته شغلی از جمله پرورش دام سبک و سنگین، خیاطی، پرورش بوقلمون، صنایع دستی و... ایجاد شده است.

عملکرد بنیاد برکت در کرمانشاه فقط به اشتغالزایی ختم نمی‌شود و در زمینه عمرانی هم کارنامه خوبی دارد که در این میان می‌توان به انعقاد قرارداد ساخت ۵۷ مدرسه با ۳۹۹ کلاس درس و اعتبار ۵۴۵ میلیارد ریال اشاره کرد. البته از این تعداد ۳۷ مدرسه برکت در استان کرمانشاه به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است. همچنین ساخت ۱۹ مسجد و مرکز فرهنگی در استان با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال از جمله اقدامات مورد نظر بنیاد برکت در کرمانشاه است.

نباید فراموش کرد که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون مبلغ ۲۹ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و عمرانی، همچون طرح‌های آب‌رسانی روستایی، بهداشتی و سلامت، پل و راه‌سازی و... در کرمانشاه اختصاص داده است. گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم، نهضت اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار را در این مناطق راه‌اندازی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار