کد خبر: 959514
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود
همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر پاک ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در چند استان کشور تشییع خواهد شد.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، سردار محمدرضا یزدی، رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید دوران دفاع‌مقدس گفت: ۱۱۶ شهید گمنام و ۳۴ شهید شناسایی شده در استان‌های مختلف کشور تشییع می‌شوند.
وی افزود: مراسم وداع با این شهیدان، چهار شنبه پنجم تیر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. مراسم تشییع شهدا نیز پنج شنبه ۶ تیر از ساعت ۹ با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج‌الشهدای تهران برگزار خواهد شد.
سردار یزدی اعلام کرد: استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، اردبیل، قزوین، گیلان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، تهران، خوزستان، بوشهر و سمنان میزبان شهیدان خواهند بود.
شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت‌المقدس است.
به گفته وی، در چهار استان فقط شهدای گمنام تشییع خواهند شد. در هفت استان نیز شهیدان شناسایی شده متعلق این استان‌ها مراسم تشییع را برگزار خواهند کرد. در ۱۰ استان نیز شهدای گمنام و شناسایی شده مراسم استقبال از شهیدان را برگزار خواهند کرد. در این بین چهار شهید متعلق به تهران نیز شناسایی شده‌اند.
سردار یزدی اظهار کرد: در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و تهران شهدای گمنام و شهدای شناسایی تشییع می‌شوند. همچنین در استان‌های خراسان رضوی، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین و خوزستان نیز شهدای شناسایی شده تشییع خواهند شد. در استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان و قم نیز شهدای گمنام تشییع خواهند شد. در استان‌هایی که شهدای شناسایی شده وجود دارد، ممکن است در یک بخش یا روستا شهدا تشییع شوند، البته در مرکز استان نیز اقداماتی انجام خواهد شد. به گفته وی، پیکر شهدایی که هویت‌شان شناسایی شده است، هفته آینده در سراسر کشور جهت تشییع و خاکسپاری به خانواده‌های‌شان تحویل داده خواهند شد. برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای استانی نیز بر عهده استان خودشان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار