کد خبر: 959650
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان اقدام اخیر سپاه در سرنگون کردن پهپاد متجاوز امریکایی را غرورآفرین توصیف کرد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه «فوتو دیپلمات، نگاه جهانی، هنر ایرانی» در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظرش در مورد اقدام اخیر سپاه در سرنگون کردن پهپاد متجاوز امریکایی چیست، گفت: حتماً این اقدام از نظر فناوری و رشادت در دفاع از تمامیت ارضی کشور غرورآفرین است. وی افزود: تمامیت ارضی کشور موضوع قابل مذاکره‌ای نیست و هر گونه خدشه به تمامیت ارضی ایران از سوی دیگران، بلافاصله با شدیدترین واکنش مردم ایران مواجه می‌شود.
ظریف در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی از رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که سامانه مورد استفاده برای انهدام پهپاد امریکایی که به صورت غیرقانونی وارد سرزمین ایران شده بود روسی بوده است، اظهار کرد: سامانه استفاده شده ایرانی بود و این باعث افتخار ملت ایران است که به این حد از پیشرفت در عرصه دفاعی دست یافته‌ایم. وزیر خارجه همچنین در مورد برگزاری کنفرانس منامه با محوریت طرح معامله قرن تصریح کرد: قدس فروشی نیست و فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند به خاطر مقداری دلار، سرزمین خود را که میراث گذشتگان‌شان نیز است بفروشند و کسانی که در این ارتباط تلاش می‌کنند و اقداماتی انجام می‌دهند، وقت خود را تلف می‌کنند.
ظریف در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد اینستکس و احتمال بدعهدی مجدد اروپایی‌ها برای اجرای این سازوکار گفت: اینستکس یک گام مقدماتی بوده که حتی اگر به‌صورت کامل اجرا می‌شد، تنها گوشه‌ای از تعهدات اتحادیه اروپا در برجام و در مقابل خروج امریکا از این توافق بین‌المللی را می‌پوشاند. تأخیر مجدد در اجرای اینستکس نشان می‌دهد که اروپایی‌ها نه توانش را دارند و نه اراده‌اش را که اقدامی انجام دهند؛ به همین خاطر آنچه در چارچوب ماده ۳۶ برجام مطرح کردیم را ادامه می‌دهیم. البته اروپایی‌ها هر وقت باور کنند که باید برای حفظ امنیت خود هزینه و در راستای اجرای تعهدات‌شان اقدام کنند، اعلام کردیم اقدامات ما قابل بازگشت است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: معتقدیم الان دلیل کافی برای اروپایی‌ها وجود دارد که اقدام کنند و بپذیرند که در صورتی که تعهدات‌شان را اجرا نکنند حتماً باید با تبعات عدم اجرای تعهدات‌شان روبه‌رو شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
حاج آقا ظریف ما از اقدام سپاه عزیز برای نزدن هواپیمای حامل 37 نفر که حتما نظامی بود بیشتر احساس غرور میکنیم که حساب شده یک ضرب شستی به نیروهای آمریکایی واردکرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار