کد خبر: 959856
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
آمریکا بری تنش آفرینی بیشتر در سوریه باز هم به ارسال سلاح به متحدانش اقدام کرده است. گفته می‌شود هشتاد کامیون حامل کمک‌های لجستیک و نظامی از شمال عراق وارد مناطق تحت تسلط نیرو‌های دموکراتیک سوریه شده است. اقدامی که همزمان با شروع عملیات آزادسازی ارتش سوریه در مناطق شمالی انجام شده است.
 سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که ارتش سوریه عملیات ازادسازی مناطق شمالی از دست گروه‌های تروریستیی را کلید زده است، آمریکا باز هم برای مقابله با این حملات بار دیگر به ارسال سلاح به متحدانش در خاک سوریه اقدام می‌کند. گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان گزارش داد که شامگاه دوشنبه «ده‌ها کامیون حامل کمک‌های لجستیک و نظامی از شمال عراق و از طریق گذرگاه سمیلکا وارد مناطق تحت تسلط نیرو‌های دموکراتیک سوریه شده است». نیرو‌های دموکراتیک سوریه (کردها) تحت حمایت آمریکا قرار دارند و به نوعی، انگیزه‌های جدایی‌طلبانه دارند. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، (سانا)، دیدبان اعلام کرد که این برای شانزدهمین بار است که از منطقه کردستان عراق، سلاح وارد سوریه شده و به دست شبه‌نظامیان کُرد می‌رسد. به گفته این گروه، در این ۱۶ بار، تا کنون دستکم ۱۳۸۰ کامیون سلاح از شمال عراق وارد سوریه شده که سهم این بار، ۸۰ کامیون بوده است. در جریان آخرین مرحله از انتقال سلاح از کردستان عراق به شمال شرق سوریه که در ۱۶ ژوئن جاری برابر با ۲۶ خرداد صورت گرفت، تعداد کامیون‌های حامل سلاح، به ۱۳۰۰ عدد رسیده بود. آمریکا در سال‌های اخیر بار‌ها هزاران تن سلاح به کرد‌ها و تروریست‌های سوری ارسال کرده است تا برای مقابله با ارتش سوریه از ان‌ها استفاده کنند. امریکا تلاش می‌کند تا با تقویت گروه‌های متحد خود، عملیات نیرو‌های مقاومت در شمال سوریه را متوقف کند، ولی دمشق گفته است که به زودی همه مناطق را از دست اشغالگران تروریستی خواهد کرد. ارسال سلاح‌های آمریکایی به کرد‌ها درحالی است که روسیه به ماجراجویی‌های واشنگتن در خاک سوریه هشدار داده است.
لفاظی نتانیاهو علیه ایران
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعایی بی‌اساس گفت که رژیم متبوعش بار‌ها علیه ایران در سوریه دست به اقدام زده و با تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه مقابله کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در نشست سه جانبه مشاوران امنیت ملی آمریکا، روسیه و مشاور امنیت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به تکرار ادعا‌های واهی خود علیه ایران پرداخت. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نتانیاهو با بیان اینکه اسرائیل به هر حمله‌ای از سوی تهران پاسخ می‌دهد، مدعی شد: «ما بار‌ها علیه ایران در سوریه اقدام کرده‌ایم. ما با تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه مقابله کرده‌ایم». وی در ادامه ادعاهایش گفت که «روسیه، آمریکا و اسرائیل هدف مشترکی برای حذف نیرو‌های ایرانی از سوریه دارند». نتانیاهو مدعی شد که «چنین کاری امنیت بیشتری برای خاورمیانه ایجاد خواهد کرد». ادعای نتانیاهو درحالی است که روسیه بار‌ها اعلام کرده است که حضور نیرو‌های ایرانی در خاک سوریه قانونی بوده و تا زمان پایان تروریسم در سوریه، نیرو‌های ایرانی هم حضور خواهند داشت. نتانیاهو تلاش گسترده‌ای کرده تا بتواند روسیه و امریکا را به خروج نیرو‌های ایارنی از سوریه متقاعد کند، اما تاکنون موفقیتی به دست نیاورده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار