کد خبر: 959869
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
گفت وگوی "جوان آنلاین" با عطایی درباره شرایط تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال
تیم ملی والیبال کشورمان در حالی تهران را به مقصد بلغارستان ترک کرد که برای حضور در مرحله پایانی لیگ ملت‌ها فقط نیاز به یک برد دارد. شاگردان کولاکوویچ در چهار هفته ابتدایی با ۱۰ برد در رده دوم جدول لیگ ملت‌ها قرار دارد. والیبالیست های کشورمان پس از سفری ۱۲ ساعته با ورود به پلودیوو میزبان هفته پنجم لیگ ملت‌ها در هتل پارک اسپا مستقر شدند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : بهروز عطایی سرمربی تیم ملی جوانان در گفت وگو با " جوان آنلاین" درباره رقابت‌های هفته پنجم تیم ملی والیبال گفت: بی شک هفته پنجم با توجه به اینکه صعودمان در گرو یک برد از حساسیت خاصی برخوردار است البته عملکرد بچه در چهار هفته قبل بسیار خوب که توانسته‌اند ۱۰ برد ارزشمند را کسب کنند و انشاله با یک برد دیگر در بلغارستان جواز حضور در مرحله پایانی را کسب خواهیم کرد.
عطایی: رفتن روی سکو بسیار سخت استوی افزود: در بازی‌های هفته سوم و چهارم ۵ برد خوب را کسب کردیم و فقط مقابل فرانسه باخت داشتیم که البت انتظار باخت نداشتیم هر چند باید اعتراف کنم فرانسوی‌ها خیلی خوب بازی کردند. به نظرم دربازی با فرانسه تغییر ترکیب و جوان گرایی بی شک استراتژی مربی بوده وگرنه هیچ مربی دوست ندارد در یک بازی مهم آن هم در خانه بازینده باشد. قطعا بازی ندادن به برخی بازیکنان اصلی با نظر و مشورت پزشک تیم بوده چرا که ما این بازیکنان با تجربه را برای بازی‌های مرحله پایانی نیاز داریم و نباید برای یک برد بی گدار به آب بزنیم.
عطایی در ادامه خاطر نشان کرد: بر خلاف صحبت‌های امروزی برای احتمال سکو رفتن تیم ملی والیبال درجام ملت‌ها باید بگویم که هر چند صعودمان به به مرحله پایانی تقریبا قطعی شده، اما روی سو رفتن بسیار مشکل خواهد بود. ببینید در این چهار هفته برخی تیم‌ها مثل روسیه فرانسه و لهستان با ترکیب اصلی پا به میدان نمی‌گذاشتند و قطعا در مرحله پایانی با تمام قدرت به میدان خواهند آمد قطعا به غیر از ایران و برزیل هر تیمی که به مرحله پایانی راه یابد چند تغییر در تیمش خواهد داشت تا با قدرت برابر حریفان قدرت نمایی کند.
سرمربی تیم ملی جوانان درباره شرایط تیم جوانان خاطر نشان کرد: به تازگی از اردوی تیم ملی جوانان برگشته‌ایم و ۴۸ ساعت دیگر اردوی جدید تشکیل می‌شود. اردو‌های قبلی ملاک محک زدن و بالا بردن تمرکز بچه‌ها بود، با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای آماده‌سازی تیم جوانان ما تمام هدف مان این است که بازیکنان صدرصد آماده را عازم مسابقات جهانی کنیم. در نظر داریم چند بازی دوستانه برگزار کنیم. در صورت قطعی شدن این سفرها، تیم ملی جوانان ایران پیش از رقابت‌های قهرمانی جهانی می‌تواند چند دیدار دوستانه برگزار کند.
عطایی: رفتن روی سکو بسیار سخت استوی درباره اینکه تیم ملی پیش از این در مسابقات جهانی چه عنوانی را کسب کرده خاطر نشان کرد: بهترین عنوانی که تیم ملی ما در سطح جوانان کسب کرد سال ۲۰۰۷ بود که توانستیم روی سکوی سوی جهان بایستیم. در سایر ادوار هم ۳ عنوان پنجمی کسب کردیم که بهترین عنواین ما محسوب می‌شوند. دوره قبل لهستان توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. به نظرمن امسال بچه‌ها با توجه به آمادگی ذهنی و بخصوص تجربه‌ای که دارند می‌توانند افتخار آفرین باشند. ۱۰ بازیکن ما در مسابقات جهانی تجربه بازی دارد و یک نفر نیز تجربه حضور در مسابقات جوانان جهان را دارد ضمن اینکه بازیکنانی که در مسابقات جهانی بزرگسالان هم به میدان رفته‌اند. بی شک این موضوع به ما کمک می‌کند در شرایط سخت تحت فشار قرار نگیریم و کار‌های فنی خود را اجرا کنیم. بازیکنان ما باید در اوج آمادگی قرار داشته باشند تا با تجربه‌ای که دارند، به موفقیت نزدیک شوند. به هر حال کار سختی را در سال جدید پیش رو داریم و می‌خواهیم نتیجه‌ای که تا کنون در والیبال برای رده جوانان ثبت نشده را کسب کنیم.
وی درباره پیش بینی اش در این دوره از مسابقات چیست اظهار داشت: ببینید مسابقات از سطح بسیار بالایی برگزار خواهد شد. حضور تیم‌هایی مثل لهستان، روسیه، برزیل، ایتالیا، کوبا و حتی چک کار را برای هر تیمی سخت می‌کند، اما با شناختی که از بچه‌ها دارم سعی می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را در تاریخ والیبال جوانان کسب کنیم. هر چند کسب عنوان قهرمانی کمی سخت است، اما تسخیر جایگاه دومی دور از انتظار نیست و انشاله بتوانیم افتخار آفرینی کنیم. همه تلاش ما این است که بهترین نتیجه را بگیریم. ما در رده جوانان محدودیت سنی داریم و امیدوارم با مذاکراتی که صورت می‌گیرد بهترین تصمیم در خصوص تیم جوانان و بزرگسالان گرفته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار