کد خبر: 1016794
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
فرماندار:
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه گازرسانی به روستاها را از خدمات شاخص دولت در این شهرستان عنوان کرد و گفت: ۹۱ درصد روستاهای شهرستان به شبکه گاز متصل هستند.

محمدرضا مشایخی  در آیین افتتاح گازرسانی به روستای سیاه کمر در بخش مرکزی شهرستان با تبریک هفته دولت بر لزوم ارائه خدمات و امکانات رفاهی هر چه بیشتر به روستاییان به عنوان سنگربانان اصلی تولید تاکید و اضافه کرد:  بهره مندی جوامع روستایی و روستاییان از خدمات و امکانات امروزی سبب رونق هر چه بیشتر تولید، رونق اقتصاد و اشتغال است.

فرماندار ویژه میانه گفت: افتتاح ۱۳ پروژه با اعتبار ۲۳۵ میلیارد ریال فقط در بخش ترکمانچای در حوزه های به رغم همه کمبودها و تحریم های ظالمانه نشانگر  تلاش مسوولین نظام در جهت خدمات رسانی به مردم است.

مشایخی همچنین همدلی، همراهی و وحدت بین مسوولین شهرستان را بی نظیر و مثال زدنی خواند و افزود:  در سایه وفاق و همدلی می توان در ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم موفق تر عمل کرد.

وی روستای سیاه کمر را با توجه به معدن مولیبدن که در دنیا بی نظیر است یکی از نقاط مهم برای سرمایه گذاری در این خصوص ذکر کرد و افزود: با جذب سرمایه گذاران در حوزه معادن شهرستان شاهد گردش مالی، رونق اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.

مشایخی همچنین در آیین افتتاح گلخانه روستای اوچ تپه با اعتبار ۲۰  میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی، سرمایه گذاری در این منطقه و تغییر صنف از سوی ایشان را مجاهدت و جسارت خواند و افزود: ایجاد اشتغال بویژه غیرمستقیم در این صنف  قدم اول در راستای رونق منطقه است. 

وی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، خاک مناسب و آب فراوان، شهرستان میانه را دارای استعداد مطلوب برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی شامل باغات، زراعت، صنعت دام، صنایع وابسته و تبدیلی، آبزی پروری، سردخانه و گلخانه عنوان کرد.

وی احداث و توسعه گلخانه در سطح شهرستان را سبب گردش مالی مطلوب، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم و دارای بازار مناسب داخلی و خارجی خواند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه اعلام کرد: گلخانه کاشت صیفی در روستای اوچ تپه از توابع بخش مرکزی شهرستان از سوی بخش خصوصی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال احداث شده است.

شهرام ایرانی پور با اشاره به اینکه این واحد گلخانه ای در مساحت کل ۲ هکتاری با سطح زیر کشت پنج هزار متر مربعی ایجاد شده است، افزود: هشت میلیارد ریال از هزینه احداث گلخانه از سوی بخش خصوصی هزینه شده و هشت میلیارد ریال دیگر نیز از تسهیلات ۱۲ میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی پرداخت و مابقی چهار میلیارد ریال نیز پرداخت خواهد شد.

وی به اشتغالزایی مستقیم هشت نفری در این گلخانه اشاره کرد و گفت:  متوسط درآمد سالیانه این گلخانه به پنج میلیارد ریال می رسد. 

ایرانی پور از فعالیت ۱۳واحد گلخانه در شهرستان و در حال اتمام بودن چهار واحد دیگر خبر داد و اضافه کرد: مساحت کل گلخانه های شهرستان به ۶ هکتار می رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر