کد خبر: 1058956
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت سازی برای ایجاد شغل های جدید وظیفه اصلی دانشگاه ها است که در دانشگاه علمی کاربردی به صورت ویژه به دنبال تحقق این هدف هستیم.

فرزان قالیچی  در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در دنیا ۱۵ هزار شغل وجود دارد اما سه هزار شغل در ایران ایجاد شده است و بر این اساس دانشگاه ها با ظرفیت سازی و ایجاد شغل های جدید می توانند در جامعه ایجاد شغل کنند.

وی افزود: دانشجویانی را باید تربیت کنیم تا بتوانند با علم مناسب و آشنایی به مسایل روز مشاغل جدید را در جامعه ایجاد کرده و موجب رفع مشکل اشتغال و توسعه در جامعه شوند.

وی ادامه داد: توجه به خلاقیت دانشجویان با توجه به مسایل پژوهشی با هدف ایجاد مراکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی انجام می شود.

قالیچی اعلام کرد: ۱۱ واحد نوآور در ۱۸ مرکز علمی کاربردی فعال آذربایجان شرقی ایجاد و ۴۱۰ رویداد شتاب و استارتاپی نیز به ویژه در دوره کرونا اجرا شده است.

وی یادآور شد: این اقدامات منجر به ایجاد ایده های جدید برای ارائه به بازار و فروش است بر این اساس آموزش بر مبنای ایجاد خلاقیت از دیگر اهداف دانشگاه علمی کاربردی است.

از ۲۴ تا ۳۱ مرداد ثبت نام دانشگاه جامع علمی و کاربردی برای جذب دانشجو انجام می‌شود

وی با بیان اینکه اکنون پنج هزار و ۳۱۳ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد های آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل هستند، گفت: امسال نیز از ۲۴ تا ۳۱ مرداد ثبت نام این دانشگاه برای جذب دانشجویان جدید انجام می‌شود که علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کنند.

وی افزود: این دانشگاه در آذربایجان شرقی دارای ۷۱ رشته کاردانی و ۵۹ رشته کارشناسی بود و تاکنون ۷۶ هزار و ۴۱۳ دانش‌آموخته تحویل بازار کار و جامعه داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه ۹۲۳ مدرس فعال در استان با این دانشگاه همکاری می کنند، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد ۵۱ دانشجو مشغول تحصیل هستند اما چند سال است که دیگر در این مقطع دانشجو جذب نمی شود البته بر اساس اطلاعات کسب شده پنج مرکز علمی کاربردی در کشور مشخص شده است تا از سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجو جذب کنند بر این اساس در این استان نیز یک مرکز برای جذب در مقطع کارشناسی ارشد معرفی می شود.

قالیچی همچنین با اشاره به ضرورت واکسیناسیون اساتید دانشگاه برای حفظ سلامت و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: واکسیناسیون اعضای هیئت علمی دانشگاه ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان تبریز انجام شد بر این اساس در سال تحصیلی آینده از مدرسانی که واکسینه شدند جهت تدریس استفاده می شود.

وی همچنین گفت: سال تحصیلی آینده به احتمال زیاد به صورت غیر حضوری برگزار می شود و کارکنان دانشگاه علمی‌کاربردی هم به زودی جهت واکسیناسیون می ‌توانند به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر