کد خبر: 1067581
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه صنعت برق برای هدایت تقاضای بالای ۱ مگاوات به بورس گفت: در حال حاضر حجم معاملات بورس که در سال‌های گذشته کمتر از ۲ درصد بازار برق کشور بود در حال حاضر به بالای ۱۰ درصد رسیده است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مصطفی رجبی مشهدی، درباره مسئله معاملات بازار برق خارج از بازار عمده فروشی و در بورس بیان کرد: توسعه بورس برق منتهی به این می‌شود که سرعت نقدشوندگی مطالبات واحد‌های نیروگاهی تا حد قابل توجهی ارتقا یابد به همین جهت توسعه بورس و قرارداد جز اهداف اصلی صنعت برق قرار گرفت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این مسئله که در بورس، خریدار و فروشنده برق ارتباط می‌گیرند و نقش دولت در این زمنیه کم‌رنگ خواهد شد، تاکید کرد: خوشبختانه به توجه به مصوبه هیئت وزیران در سال گذشته، صنایع با مصرف برق بالای ۵ مگاوات مصرف در فاز اول طرح مکلف شدند، از بورس نیاز خود را تامین کنند.

حجم معاملات برق در بورس ۵ برابر شد

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم معاملات بورس که در سال‌های گذشته کمتر از ۲ درصد بازار برق کشور بود در حال حاضر به بالای ۱۰ درصد رسیده و معاملات بورس ۵ برابر شده است.

رجبی مشهدی در بیان برنامه صنعت برق برای فاز‌های بعدی توسعه بورس گفت: بنا داریم در فاز دوم مصارف بیشتر از ۱ مگاوات را به سمت بورس هدایت کنیم و این مسئله به محض آماده شدن زیرساخت‌ها مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در تشریح تمهیدات لازم برای مشتریان برق در جهت برنامه‌ریزی برای خرید برق گفت: خوشبختانه به توجه به اقدامات شرکت توانیر، شرکت‌های توزیع برق توانسته‌اند بخشی از نیاز خود را از طریق بورس تامین کنند.

رجبی مشهدی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با توسعه بورس سرعت نقدشوندگی معاملات مالی در حوزه خرید و فروش برق افزایش یابد و نقش دولت در این مسئله به حداقل برسد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار