کد خبر: 1071815
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بر فرهنگ سازی در زمینه زکات تاکید کرد و گفت: مجامع عمومی، منابر و مجالس مذهبی محفل مناسبی برای فرهنگ‌سازی در زمینه این فریضه است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی  در جلسه شورای زکات شهرستان مراغه افزود: با توجه به بهبود شرایط کرونایی و از سرگیری فعالیت منابر و مجالس در مساجد و اماکن مذهبی، باید از ظرفیت این محافل برای تبیین فلسفه زکات به عنوان یکی از فروع دین اسلام استفاده شود.
وی ادامه داد: ایام و مناسبت های مذهبی به ویژه ماه مبارک رمضان به عنوان ماه ضیافت الهی با توجه به معنویت و قداست آن در جامعه فرصتی برای تبیین فرهنگ و فریضه زکات است.
امام جمعه مراغه اضافه کرد: نماز به عنوان راه ارتباط بندگان با خداوند و زکات نیز به عنوان ارتباط بندگان با یکدیگر بوده و همواره در قرآن و کلام بزرگانی چون مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی به آن تاکید شده است.
وی گفت: با توجه به جایگاه معنوی زکات در اسلام و جامعه اسلامی، روحانیون، شخصیت های تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی و نیز رسانه ها نقش موثری در ترویج این فریضه الهی دارند و باید در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: زکات همواره در جامعه اسلامی زمینه ساز رفع محرومیت و کمک اقشار نیازمند بوده و تاثیری اجتماعی داشته است.
وی اضافه کرد: در ایام کرونایی نیز آحاد جامعه در قالب کمک های مومنانه در تامین معیشت اقشار نیازمند تلاش کرده اند اما نباید فریضه زکات مورد غفلت قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر