کد خبر: 1125772
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شوراها و شهرداری‌ها با زیباسازی و نمادسازی ورودی شهرها و ارائه ایده‌های نوین و خلاقانه به ارتقای مبلمان شهری کمک کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای شورای استان اردبیل اظهار کرد: نقش شوراها در عمران شهری و ارائه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی بسیار راهگشاست و به تناسب برنامه ریزی ها و هدف‌گذاری ها باید نظارت‌ها نیز به درستی انجام شود.

وی ضرورت مصورسازی افتخارات تاریخی و چهره‌های ماندگار شهرها را در قالب نمادها و مجسمه‌های به یادماندنی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شهرهای مختلف این نمادسازی‌ها به خوبی انجام شده ولی در شهرهای استان اردبیل ما به راحتی می‌توانیم با ایده‌ها و نظرات کارشناسی در این زمینه شایسته عمل کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بهره گیری از زیبایی‌های بصری و هنری را در خلق این آثار یادآور شد و بیان کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید به زیباسازی و نمادسازی ورودی شهرها همت کنند و در کنار آن با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی سرانه فضای سبز در این استان از میانگین ۸ مترمربع ارتقا یابد.

عاملی افزود: در حوزه مبلمان شهری نیز بهتر است از ایده‌های نوین و خلاقانه بهره بگیریم تا هم شهروندان و هم مسافران و گردشگران بتوانند از این زیبایی‌ها بهره بگیرند.

وی حفظ آبروی شوراها را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: نباید کاری بکنیم که مردم تصور کنند بود و نبود شورا هیچ تفاوتی ندارد بلکه بهتر است با تدبیری مناسب و اصلاح امور کار اجرایی و عمرانی مناسب انجام شود.

امام جمعه اردبیل ماهیت شورا را ارزشگذاری به خرد جمعی و توجه به اصل مشورت دانست و تصریح کرد: در مسیر جذب سرمایه گذاری باید به خرد جمعی بها داده شود و در کنار آن پیگیر جذب منابع از محل ارزش افزوده ای هستیم که باید به صورت ملی توزیع شده و اختصاص یابد.

عاملی از اعضای شوراها خواست؛ از ورود به عرصه تبلیغات انتخابات مجلس در سال آینده پرهیز کرده و با نام شورا سرمایه‌های اجتماعی را به حراج نگذارند.

وی ادامه داد: با رعایت اصل بی طرفی و توجه به جلب اعتماد و وثوق مردم باید در این عرصه ورود پیدا کرد تا همراهی و همسویی مردم را با پارلمان محلی به نظاره نشست.

امام جمعه اردبیل گفت: باید عرصه انتخابات ما بهترین فرصت برای ارتقای نخبگان در بالاترین سطح تصمیم گیری و تصمیم سازی باشد تا انقلاب اسلامی که در همه حوزه‌ها آرمانی عمل کرده بتواند در عرصه انتخابات نیز اهداف خود را آرمانی پیگیری کند.

عاملی اظهار کرد: ما پیگیر مشکلات و دغدغه‌های ساکنان مناطق مختلف استان هستیم و تنها تلاش مسئولان نیز نباید به مرکز استان معطوف شود بلکه از اصلاندوز گرفته تا آخرین نقطه خلخال و از نیر تا نمین تمام خواسته‌های مردم با حفظ وحدت و همگرایی در حال پیگیری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر