کد خبر: 1128071
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال با افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه شاخص استان در توسعه بزرگراه‌ها از ۲۱ به ۲۷ درصد ارتقا یافته است و تا شهریور سال آینده قرار است ۵۰ کیلومتر بزرگراه دیگر به بهره‌برداری برسد تا شاخص بزرگراهی استان به میانگین کشوری برسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوب حیدری با بیان اینکه روند جذب سرمایه گذار خارجی و تامین منابع از محل تهاتر نفت برای توسعه بزرگراه‌ها با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: بخش بزرگی از این فرآیند انجام شده تا با هماهنگی وزارت نفت ، راه و دستگاه‌های نظارتی این کار به سرانجام رسیده و از محل تهاتر نفت برای ۳۰۰ کیلومتر توسعه بزرگراه استان منابع تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز به ۶۰ هزار میلیارد ریال منابع دارد که در صورت تخصیص این منابع، همه طرح‌های بزرگراهی استان تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری افزود: سالانه به شرط تامین ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و در صورتی که هیچ مانعی در جذب اعتبارات و منابع وجود نداشته باشد، امکان ساخت و تکمیل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه با توان پیمانکاران در استان وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه وضعیت استان اردبیل در بهره مندی از بزرگراه‌ها مناسب نیست، گفت: هم اکنون ۵۵۰ کیلومتر راه‌های مواصلاتی این استان اعم از پارس آباد - مشگین شهر، سه راهی صحرا – گرمی – بیله سوار، اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا و اردبیل – سراب مجوز بهره مندی از ردیف ملی اعتبارات سالانه را دارند.

وی اعتبار جذب شده در توسعه بزرگراه‌های استان را در سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: راهکار اصلی برای توسعه بزرگراهی استان، تامین اعتبار از محل ماده ۵۶ و فاینانس بانکی است و از این محل چهار هزار میلیارد ریال به طرح‌های بزرگراهی اردبیل – سرچم، مشگین شهر – سربند و کلور – درام اختصاص یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: از محل تهاتر نفت نیز سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی جاده اردبیل – سرچم اختصاص یافته و تلاش می‌شود اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بزرگراه گرمی- بیله سوار و اردبیل- مشگین شهر نیز از همین محل تامین شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
با سلام . بهترین مسیر برای اتصال خط ریلی ایران به جمهوری اذربایجان . خط اهن .میانه . اردبیل . پارس اباد . می باشد . زمین وسیع . و عدم ایجاد مشکلات برای کشاورزان .و محیط زیست و از طرفی ایجاد امنیت غذایی با اتصال دشت مغان به کل ایران . متاسفانه بعلت عدم تکمیل 60 کیلومتر از مابفی مسیر 170 کیلومتر راه اهن اردبیل . میانه در سال 1400 ناشی از ضعف شدید مدیران و استاندار و نمایندگان الان مسیر رشت . استار برای اتصال از طرف مدیران وزارت راه مطرح شده و با جدیدیت پیگیری می شود در صورتی که همه اذعان دارند که این خط اهن باعث مشکلات برای کشاورزان خواهد شد . این واقعیت است اگر راه اهن رشت . استار شروع شود ممکن است احداث 60 کیلومتر . به بهانه مثلا عدم توجیه اقتصادی 20 سال دیگر طول بکشد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر