کد خبر: 1151958
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
رییس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی به مناسب تعطیلات عید سعید فطر در محور‌های ارتباطی این استان خبرداد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ یدالله جهان تاب، هدف از اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های ارتباطی مازندران را ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه عنوان کرد و اظهار داشت: همسو با اجرای این طرح، محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات عید فطر از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در محور‌های مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

وی وضعیت ترافیک در محور‌های ارتباطی مازندران را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و گفت که هم اکنون تردد خودرو‌ها در محور‌های چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه بصورت عادی و روان در جریان است.

رییس پلیس راهمازندران، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به‌شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی ذکرکرد و رانندگان وسایل نقلیه خواست از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به تردد بیش از ۵۰ میلیون دستگاه خودرو در محور‌های ارتباطی استان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در ایام نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محور‌های مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این تردد‌ها در محور‌های اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

رییس پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های ارتباطی مازمدران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری از ساعت ۱۲ ظهر فردا چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه در محور‌های کرج – چالوس، هراز و سوادکوه ممنوع است.

محور کندوان:

تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۳۰ فروردین تا اول اردیبهشت ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۴ از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران-شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یکشنبه و دوشنبه، سوم و چهام اردیبهشت ماه از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای آزاد راه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.
در صورت افزایش حجم تردد در روز شنبه دوم اردیبهشت ماه تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ همانروز با هماهنگی ماموران پلیس راه مستقر در محل تردد از کرج و ابتدای آزاد راه تهران– شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز نیز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس همچان ممنوع است.

محور هراز:
تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه و همچنین از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه، دوم، سوم و چهارم اردیبهشت ماه از محور هراز ممنوع است.

محور فیروزکوه:
تردد انواع تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه از مسیر جنوب به شمال در محور تهران-فیروزکوه-قائم شهر و بالعکس ممنوع است.
تردد انواع تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های یکشنبه و دوشنبه، سوم و چهارم اردیبهشت ماه از مسیر شمال به جنوب در محور تهران-فیروزکوه-قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار