کد خبر: 1153087
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
مذاکرات چهارجانبه وزرای دفاع فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه سه‌شنبه در مسکو برگزار و با تاکید بر مبارزه مشترک با تروریسم همراه شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، بنا براعلام روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، در این مذاکرات اقدامات فعلی در زمینه تحکیم امنیت در جمهوری عربی سوریه و عادی سازی روابط جمهوری ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بیانیه مشترک این مذاکرات آمده است:در این مذاکرات توجه ویژه‌ای به موضوع مبارزه با تمام اشکال تهدیدات تروریستی، مبارزه با داعش و سایر گروه‌های افراطی در سرزمین سوریه صورت گرفت.
وزیران دفاع روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در این مذاکرات بر تمایل خود در حفظ تمامیت ارضی سوریه و لزوم فعال سازی تشریک مساعی برای بازگشت هر چه سریعتر آوارگان سوری به کشور خود تأکید کردند.
بر این اساس، وزرای دفاع چهار کشور همچنین به طور خاص، لزوم گفتگو‌های سازنده درفرصت موجود و لزوم تداوم آن به نفع صلح و ثبات پایدار در جمهوری عربی سوریه و کل منطقه را حائز اهمیت دانستند.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که عصر دوشنبه وارد مسکو شده بود، در این نشست حضور داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار