کد خبر: 1156255
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
خطر تعلیق فدراسیون ژیمناستیک ایران را تهدید می‌کند. حواشی مجمع انتخاباتی اسفندماه باعث شد فدراسیون جهانی ژیمناستیک از کمیته المپیک توضیح بخواهد. اگرچه عابد حقیبه، به عنوان رئیس جدید انتخاب شده، ولی در سایت FIG همچنان نام زهرا اینچه‌درگاهی به عنوان رئیس درج شده است، چراکه در روز انتخابات، اینچه‌درگاهی و چند نفر دیگر مجمع را ترک کردند و ناظر فدراسیون جهانی هم شاهد این اتفافات بود، به همین‌خاطر FIG از کمیته ملی المپیک کشورمان خواسته در خصوص عدم حضور اینچه‌درگاهی در مجمع انتخاباتی، علت غیبت سه کارشناس خبره در مجمع و توضیح پیرامون علت رأی دادن نمایندگان وزارت ورزش و کمیته المپیک در انتخابات شفاف‌سازی کند.
شیوا نوروزی

طبق قانون، وزارت ورزش در مجامع انتخاباتی حق رأی ندارد و بحثی در این خصوص نیست، ولی رأی دادن نماینده کمیته در انتخابات ژیمناستیک مسئله‌برانگیز شده و برخلاف اساسنامه سایر فدراسیون‌ها، گویا در اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک حق رأی از نماینده کمیته ملی المپیک سلب شده و طبق آن نماینده کمیته نباید در انتخابات ۲۴ اسفند رأی به صندوق می‌انداخت.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در این خصوص توضیحاتی داده است. مناف هاشمی با تأکید بر جلوگیری از تعلیق ژیمناستیک اظهار داشت: «گزارشی از ما خواستند و ما هنوز جواب آن را ارسال نکرده‌ایم، چون زمان قانونی برای آن داریم. جلساتی را با وزارت ورزش گذاشتیم، بحث در مورد انتخابات ژیمناستیک است. براساس اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک ابهاماتی وجود دارد و ما ابهامات را براساس انتخابات برگزار شده پاسخ می‌دهیم. به عنوان نماینده کمیته بین‌المللی المپیک باید گزارشی را ارائه دهیم و برای ارائه گزارش هم لازم است با افراد معترض و افرادی که مجمع را برگزار کردند جلسه داشته باشیم. ۴۵ روز فرصت داریم و هنوز یک هفته از آن گذشته است. این امر طبیعی است و بعد از انتخابات همه فدراسیون‌ها از ما به عنوان کمیته ملی المپیک تأییدیه می‌گیرند. نماینده فدراسیون جهانی در انتخابات حضور داشته است و اگر گزارشات ما و گزارش نماینده فدراسیون جهانی قانع‌کننده نباشد شاید به بحث ابطال انتخابات و تعلیق برسند، اما سعی ما و وزارت ورزش بر این است که شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که هیچ فدراسیونی از ایران تعلیق نشود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار